کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید کازرون در قم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم , 21 خرداد 1398 ساعت 12:00

مراسم بزرگداشت شهید لیله‌القدر حجت الاسلام و المسلمین خرسند امام جمعه فقید کازرون با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون شامگاه دوشنبه در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان، آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان،آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور،آیت الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری،آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه،آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مدنی رییس جامعه الزهرا(س)،حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری امام جمعه تهران، آیت الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم،طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون سال1346 در شهرستان کازرون متولد شد، وی تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در این شهرستان گذراند.

حجت الاسلام خرسند از سال 1362 در حالی که در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد و به خیل رزمندگان دوران دفاع مقدس پیوست و تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت و پس از چند بار مجروحیت به درجه جانبازی نائل شد.

وی به واسطه علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، مهر سال 1364 وارد حوزه علمیه کازرون شد، دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون گذراند و پس از آن 8 سال در دروس خارج فقه حوزه علمیه قم شرکت کرد و در این مدت از محضر حضرات آیات مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، نوری همدانی و فاضل هرندی بهره برد.

خرسند از سال 86 به عنوان دومین امام جمعه کازرون معرفی شد و در این مدت همواره دغدغه توسعه شهرستان، رفع مشکلات مردم و ارتقاء دینی شهرستان را داشت و در فعالیت‌های سیاسی فعال بود و در سال 91 مجددا عضو شورای مرکزی حزب موتلفه شد.

امام جمعه کازرون هشتم خرداد توسط فردی با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل عمق جراحت در ناحیه شکم در بیمارستان کازرون جان‌باخت، این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیاء و ساعت 3 و نیم بامداد 23 رمضان رخ داد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78601

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78601/مراسم-بزرگداشت-امام-جمعه-فقید-کازرون-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir