سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 78626
منبع : خبرگزاری تسنیم

بسکتبال خیابانی در قم توسعه پیدا می‌کند

قم نيوز : رئیس هیئت بسکتبال قم با اشاره به لزوم توجه به بسکتبال خیابانی گفت: استان قم در زمینهٔ بسکتبال سه‌ به‌ سه جزو استان‌های پیشتاز است و سال گذشته میزبان مسابقات سه‌ به‌ سه بسکتبال در رده سنی زیر ۲۳ سال بود.
بسکتبال خیابانی در قم توسعه پیدا می‌کند
بسکتبال خیابانی در قم توسعه پیدا می‌کند
به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت بسکتبال استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: در زمینهٔ مسابقات سال 97 در رده نوجوانان قهرمان و نونهالان دوم شدند و تیم جوانان به کرمان و بانوان به دزفول اعزام شدند.

وی افزود: سال 96 دو مربی از استان قم به تیم ملی دعوت شدند و همچنین در رده نوجوانان  چهار بازیکن به اردوهای تیم ملی دعوت شدند، مسابقات لیگ‌های استانی در دستور کار ما است و هدف پیشرفت بازیکنان، داوران و بسکتبال استان است.

رئیس هیئت بسکتبال قم تصریح کرد: در رده‌های سنی مختلف در سه سال گذشته بدون وقفه مسابقات را برگزار کردیم، در بخش داوری استان قم از دیرباز مهد داوری بوده است و در زمینهٔ داوری حضور فعال در مسابقات دارد.

سخایی گفت: روزی که هیئت بسکتبال را تحویل گرفتم یک داور داشتیم و سال گذشته پنج داور به مسابقات کشوری اعزام شدند، 6 دوره آموزش مربی‌گری و داوری، 3 کارگاه و کلینیک آموزشی، 12 میزبانی از مسابقات کشوری و 26 اعزام ورزشکاران استان به مسابقات کشوری از جمله فعالیت‌های انجام‌ شده در دوره عملکرد سه‌ساله هیئت ورزشی بسکتبال قم است.

وی تصریح کرد: برگزاری لیگ‌های استانی در رده‌های مختلف سنی سبب شده که در همه رده‌ها با حضور هشت تیم و هر تیم با 12بازیکن شرکت کنند که این تعدد تیم و لیگ ها سبب نشاط بسکتبال استان شده است.

رئیس هیئت بسکتبال قم با اشاره به لزوم توجه به بسکتبال خیابانی بیان کرد:استان قم در زمینه بسکتبال سه به سه جز استان‌های پیشتاز است و سال گذشته میزبان مسابقات سه به سه بسکتبال در رده سنی زیر 23 سال بود.

سخایی عنوان کرد: توجه به آموزش مربیان و داوران از جمله برنامه‌های هیئت بسکتبال استان است، سال گذشته پنج داور به مسابقات کشوری اعزام شدند.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی فدراسیون تغییر کرده است و برای برگزاری کلاس باید مبلغی واریز شود تا دوره‌ها به صورت منظم‌تر برگزار شود، هزینه های زیادی برای دوره ها صرف می شود و هزینه ها برای کارگاه و دوره داوری سه میلیون  و در مجموع به 24 میلیون نیاز است.

رئیس هیئت بسکتبال قم ادامه داد: استعدادیابی نیاز به هزینه دارد و اگر بخواهیم استعدادیابی به صورت کارشناسی انجام شود هزینه می خواهیم و برای هر دوره 12 میلیون هزینه می‌شود.

سخایی با بیان اینکه در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره‌ها 15 میلیون برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری و اردوهای تیم ملی به مدت 10 روز سی میلیون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqqay.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما