سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 78631
منبع : خبرگزاری تسنیم

از لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر تا انتقاد از سود بالای تسهیلات رونق تولید

قم نيوز : جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار که ضمن انتقاد از پراکندگی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر بر همکاری بیشتر بانک‌ها برای رونق تولید تأکید شد.
از لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر تا انتقاد از سود بالای تسهیلات رونق تولید
از لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر تا انتقاد از سود بالای تسهیلات رونق تولید
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

استاندار قم در این جلسه، با اشاره به اهمیت و اولویت‌دار بودن این جلسات اظهار داشت: در شرایط سخت و حساسی قرار داریم که باید با تلاش مضاعف به دنبال نتیجه دار کردن اقدامات باشیم.

بهرام سرمست با بیان اینکه نام‌گذاری رونق تولید توسط مقام معظم رهبری ترسیم‌کننده افق و چشم‌اندازی برای مسئولان در سال جاری‌شده است، افزود: این سخنان سبب رونق تولید و فضای کسب‌وکار می‌شود و باید مدیران استانی توجه ویژه‌ای به فرمایشات ایشان داشته باشند.

استاندار قم باز کردن گره مشکلات تولیدکنندگان در استان را موردتوجه قرار داد و گفت: با کار کارشناسی و دقیق باید دستگاه‌های مرتبط حمایت ویژه‌ای از تولید و رونق آن در استان داشته باشند.

وی ایجاد و تثبیت اشتغال را امری مهم ارزیابی و ابراز کرد: وضعیت استان قم به نسبت دیگر استان‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد و باید مصوبات و خروجی جلسات منجر به نتیجه درست شود و برنامه‌ها باید مستند و درست ارائه شود.

پیش‌بینی 27 هکتار برای شهرک تخصصی پوشاک

مدیرکل محیط‌زیست استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در حاشیه شهر با پراکندگی واحدهای تولیدی روبه‌رو هستیم خاطرنشان کرد: این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده که باید این واحدهای پراکنده به خارج شهر منتقل شوند.

سیدرضا موسوی با اشاره به اینکه برای تشکیل شهرک‌های تخصصی پوشاک به 27هکتار زمین در ابتدای شهر کهک نیاز است، افزود: باید برای رسیدن به این هدف بررسی‌های بیشتری انجام شود تا با مشکلات عدیده دیگری روبه‌رو نشویم.

وی با اشاره به صدور پروانه موقت واحدهای کفش ماشینی، ادامه داد: برای انتقال واحدهای صنعتی کفش به خارج از شهر، یک قطعه زمین 96هکتاری در شهرک صنعتی شکوهیه مشخص‌شده که برای رسیدن زودتر به هدف لزوم سرعت‌گیری ساخت‌وسازها برای آن مهم خواهد بود.

احیای 6 واحد صنعتی با اشتغال 33 نفری در قم

مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه با اشاره به احیای شش واحد صنعتی با اشتغال 33 نفری اظهار داشت: از راه‌های رونق تولید در استان را می‌توان به همکاری بانک‌های عامل، تزریق نقدینگی ارزان‌قیمت، تأمین مواد اولیه و ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نرخ سود بالای تسهیلات برای رونق تولید در استان تصریح کرد: واحدها برای رقابت، افزایش کیفیت و فعال بودن به تسهیلات ارزان‌قیمت نیاز دارند؛ همچنین باید مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای آنان در نظر گرفته شود.

ابوالفضل خاکی جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در قم را مهم ارزیابی کرد و افزود: صادرات استان به علت تعهدات ارزی با مشکل روبرو شده است که باید بانک‌ها ارز را به قیمت واقعی بخرند تا مشکلات آنان کاهش یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezp8f.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما