کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جریان تخریب بقیع نمونه‌ای از تفکرات غیرعقلایی وهابیت است

خبرگزاری تسنیم , 22 خرداد 1398 ساعت 12:30

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه جریان تخریب بقیع نمونه اقدامات غیرمنطقی و غیرعقلایی تفکرات وهابی بود گفت: جریان تخریب قبور مطهر بقیع از اندیشه‌های انحرافی وهابیت نشأت گرفته است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی‌مقدم با اشاره به فرا رسیدن سالروز تخریب بقیع اظهار داشت: وهابیت با روش غیرعقلایی به دنبال گسترش اندیشه غلط خود است.

وی افزود: جریان تخریب بقیع نمونه اقدامات غیرمنطقی و غیرعقلایی تفکرات وهابی بود که رخ داد و هم‌چنان ادامه پیدا کرد و امروز به شکل وحشیانه‌تر در بلاد اسلامی خودنمایی می‌کند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با تاکید بر اینکه قبرستان بقیع مهم‌ترین قبرستان در اسلام است بیان کرد: این قبرستان بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده است.

یوسفی مقدم تصریح کرد: تخریب بقاع متبرکه از مبانی اندیشه وهابیت است، وهابیت و اقدامات جاهلانه آنان تنها مختص به شیعه یا اهل سنت نیست بلکه باید تمامی جهان اسلام با همدیگر برای نابودی این فرقه ضاله تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به روشنگری و بیدارگری داریم تا توده‌های مردم از صدمات جریان فکری وهابیت آگاه شوند گفت: فرهنگ مقابله با وهابیت باید جهانی شود، تمامی جهان اسلام و علمای تشیع و اهل‌سنت باید در مقابل جریان وهابیت بایستند و اجازه ندهند که وهابیت به افکار انحرافی خود دامن بزند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با تاکید بر اینکه جریان تخریب قبور مطهر بقیع از اندیشه‌های انحرافی وهابیت نشأت گرفته است عنوان کرد: این جریان توسط استعمار حمایت شد و هم اکنون نیز وهابیت دارای قدرت شده و تمام جهان اسلام را تحت فشار خویش قرار داده است.

یوسفی مقدم با اشاره به لزوم مقابله با وهابیت خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید با روشنگری، برگزاری نشست‌، تدوین کتب و مقالات جهانی به مبارزه با تفکر غلط وهابیت پرداخته که جوانان تحت تأثیر این اندیشه غلط قرار نگیرند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78643

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78643/جریان-تخریب-بقیع-نمونه-ای-تفکرات-غیرعقلایی-وهابیت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir