کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله محقق کابلی پناهگاهی برای مردم افغانستان بود

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1398 ساعت 13:00

آيت الله مكارم شيرازى با صدور پیامی رحلت آيت الله محقق كابلى را تسلیت گفت و افزود: علما و فضلاى افغانستانى پشتوانه مهمى را از دست دادند و اميدوارم كسانى پيدا شوند كه راه آن بزرگوار را ادامه دهند.


به گزارش قم نیوز در پیام تسلیت این مرجع تقلید آمده است: خبر بسیار اسف‌انگیز رحلت حضرت آیت الله محقق کابلى (قدّس سرّه) به سراى باقى موجب نهایت تأسف گردید.

در این پیام آمده است: این عالم ربانى مردى بود بسیار پرمحبت، متواضع و در خدمت قشرهاى رنج دیده و پناهگاهى بود براى مردم مظلوم مخصوصاً مظلومان افغانستانى و به ویژه طلاب و فضلا.

در این پیام اضافه شده است: این عالم بزرگوار بسیار دلسوز و مهربان و علاقه‌مند به خدمت به شرع انور بود. هرگز دخالت در امور داخلى ایرانیان نکرد و به راه صحیح خود ادامه داد. در واقع علما و فضلاى افغانستانى پشتوانه مهمى را از دست دادند و امیدوارم کسانى پیدا شوند که راه آن بزرگوار را ادامه دهند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی تصریح شده است: آن عالم بزرگوار از اختلافات میان برادران افغانستانى بسیار رنج مى‌برد ودائماً توصیه به مدارا کردن داشت.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب این ضایعه بزرگ را به همه علما و دانشمندان حوزه علمیه مخصوصاً حوزه‌هاى علمیه افغانستان و مردم شریف افغانستان و به ویژه بیت شریف آن عالم ربانى تسلیت عرض مى‌کنم. روحش شاد و با ارواح محمد و آل محمد(علیهم السلام) محشور باد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78644

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78644/آیت-الله-محقق-کابلی-پناهگاهی-مردم-افغانستان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir