کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور دادستان قم به صنوف برای رعایت عفت عمومی

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1398 ساعت 13:30

دادستان عمومی و انقلاب قم طی دستورالعملی به پلیس اماکن، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف را در قم ابلاغ کرد.


به گزارش قم نیوز مهدی کاهه اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن حفظ نظام خانواده که تامین کننده سعادت ادمی و منشاء قرب الهی و سبب نجات وی است، بسیار ارزشمند بوده و احکام اخلاقی، فقهی و دینی مربوط به پوشش به ویژه بانوان براساس این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده که باید برای ارتقاء ان از هیچ تلاشی دریغ نکرد بنابر این دستورات لازم برای برخورد با معدود صنوف هنجار شکن به پلیس اماکن و اتاق اصناف صادر شد.

این مقام قضایی بیان کرد: به پلیس اماکن ابلاغ شده است با برخی از مغازه‌هایی که در پشت ویترین مبادرت به جانمایی مانکن و لباس‌های که عفت عمومی را جریحه دار می‌کند و مغایر با ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم انقلابی قم بوده مقابله جدی داشته و به منظور برخورد قانونی متخلفان به مرجع قضایی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در مشاغل مختص امور بانوان و زنان جامعه، چنانچه فروشندگان مرد اقدام به فروش می‌کنند تخلف بوده و باید قانون اجرا شود.

دادستان قم به اتاق اصناف هم دستور داد با توجه به این که پوشش برخی از متصدیان و فروشندگان خانم در فروشگاه‌ها و پاساژهای شهر نامناسب است باید اتحادیه‌ها ضمن بازرسی مستمر از واحد‌های زیر مجموعه خود نسبت به اعلام تذکرات لازم اقدام کرده و در صورت عدم توجه صاحبان به وضعیت حجاب کارکنان با همکاری پلیس اماکن نسبت پلمب محل اقدام شود.

وی تاکید کرد: در صورت عدم نظارت اتحادیه‌ها و انجام وظیفه قانونی، عواقب کوتاهی و مسامحه در انجام وظیفه متوجه آنان خواهد بود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78647

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78647/دستور-دادستان-قم-صنوف-رعایت-عفت-عمومی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir