چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 78650
منبع : خبرگزاری فارس

پیش بینی اجرای ۸۹۰ پروژه در سال ۹۸

قم نيوز : شهردار قم از پیش بینی اجرای ۸۹۰ پروژه در سال ۹۸ در شهر قم خبر داد.
پیش بینی اجرای ۸۹۰ پروژه در سال ۹۸
پیش بینی اجرای ۸۹۰ پروژه در سال ۹۸
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی، با تاکید بر اینکه حرکت شهرداری در قم بر مدار یک خط‌کش و نقشه راه است، اظهار کرد: در حوزه محیط زیست، فرهنگی، عمرانی و غیره بر طبق برنامه قم ۱۴۰۰ و چشم‌انداز ۱۴۱۴ است و بودجه‌ریزی هم طبق همین برنامه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های شهرداری در قم بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: در سال‌های اخیر رشد بودجه قابل توجهی را در شهر قم تجربه کرده‌ایم و به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده‌ایم در حالی که کشور درگیر شرایط تورمی سنگینی است، البته این شرایط تاثیراتی بر عملکردها داشته اما خللی در کارها ایجاد نکرده است.

شهردار قم با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهری سالانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز قم باید اضافه می‌شد، گفت: از سرانه ۱۲ مترمربعی در قم شروع کردیم و در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر بالغ بر ۱۹ مترمربع است.

وی با تاکید بر اینکه سالیانه بیش از ۲۷۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است، اظهار کرد: در قبال این کار باید آب و پساب پیش‌بینی شود و با هماهنگی‌هایی که در سطح استان است توانستیم ۴٫۵ میلیون مترمکعب در سال پساب را تخصیص بگیریم و منابع آب هم داریم؛ امسال نزولات آسمانی هم شرایط خوبی  را برای فضای سبز ایجاد کرده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت احداث پارک هزار هکتاری شهر قم افزود: این بوستان از میدان مفید تا کوه خضر و کوه دوبرادران ادامه دارد و می‌تواند در صورت تکمیل طی سالیان آینده تفرجگاه بسیار خوبی برای مردم قم باشد.

وی احداث باغ پرندگان، باغ موزه دفاع مقدس و دیگر امکانات ویژه تفریحی و گردشگری را در این محدوده دانست و افزود: توپوگرافی منطقه هم به گونه‌ای است که می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای مردم ایجاد کند.

شهردار قم رضایتمندی مردم و کسب اعتماد عمومی را از مهم‌ترین اهداف برنامه شهرداری عنوان کرد و افزود: درآمد شهرداری‌ها متکی به تراکم‌فروشی است و همین اتکا به درآمد از محل تراکم مشکلاتی را در شهرها ایجاد می‌کند که اگرچه تلاش داریم با شهر فروشی مبارزه کنیم اما در هر حال برخی مشکلات به وجود می‌آید.

وی یکی از فعالیت‌های ویژه شهرداری را توسعه و بهسازی آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن در قم توزیع آسفالت صورت می‌گیرد که طی سالیان آینده وضعیت معابر را بهبود خواهد بخشید.

سقائیان‌نژاد با اشاره به تدبیر مدیریت شهری در حوزه توسعه فضای سبز تصریح کرد: توسعه فضای سبز و انتخاب گونه‌ها به صورت کاملا علمی در حال انجام است تا بتوانیم اثرات ماندگار و مطلوب آن را در سال‌های آینده ببینیم.

وی یکی از پروژه‌هایی که در حال احداث حجم بالایی فضای سبز است بلوار آیت‌الله بروجردی عنوان کرد و افزود: در دو طرف این بلوار حجم بالای فضای سبز در حال ایجاد است.

شهردار قم ورود ۱۵۰ اتوبوس جدید به شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم ۱۰۰ دستگاه دیگر اتوبوس نیز وارد شهر شود و حمل و نقل عمومی قم متحول شود.

وی گفت: در مساله کنترل پروژه و اخذ بازخورد از برنامه نیز تحول جدی صورت گرفته است.

سقائیان‌نژاد اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند را مد نظر قرار داد و گفت: کارخانه تولید کود کمپوست در سایت مدیریت پسماند البرز در حال احداث است؛ در حوزه تفکیک پسماند از مبدا تحول خوبی داشتیم و به نزدیک ۱۰ درصد رسیدیم و سعی داریم تا پایان سال بیش از ۱۶ درصد تفکیک پسماند از مبدا داشته باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری قم گفت: قرار بود تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۵٫۲ کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری را راه‌اندازی کنیم که واگن‌ها در حال تامین بوده و ایستگاه‌ها عمدتا آماده شده اما در حوزه متروسیستم و تجهیزات الکتریکی دچار مشکلات هستیم.

شهردار قم گفت: تلاش داشتیم از ارزهایی که برخی شرکت‌ها در چین دارند استفاده کنیم تا این تجهیزات تامین شود و اگر این تجهیزات تامین شود می‌توان این بخش مترو را راه‌اندازی کرد که تسهیلات خوب خدمت‌رسانی را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول سال ۹۷ بالغ بر ۳۶ بوستان جدید در قم راه‌اندازی شده است، افزود: اعتبارات خوبی نیز در حوزه توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها اختصاص یافته و در مساجد نیز برنامه‌های حمایتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ۸۹۰ پروژه برای سال ۹۸ داریم، گفت: تقاطع خیابان کیوانفر و امام خمینی(ره)، تقاطع ورودی جعفریه، بازگشایی ادامه بلوار جمهوری، تملک بلوار عماریاسر، تکمیل تقاطع میدان ولیعصر، احداث رینگ دوم مسجد مقدس جمکران، احداث ۲۰ هزار مترمربع پارکینگ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل معابر محلی از جمله پروژه‌های سال ۹۸ است.

وی با اشاره به پروژه منوریل گفت: متاسفانه انگیزه لازم برای تکمیل این پروژه وجود ندارد چراکه کاربری و استفاده لازم را ندارد و پروژه هم به همین خاطر محدود شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه مسیر فعلی و احداث شده منوریل باید تکمیل شود، اظهار کرد: البته باید مسائل اقتصادی و شرایط عمومی پروژه را هم باید در نظر گرفت؛ باید توجه داشت که این پروژه هم عامل ترافیکی و کمک‌کننده برای شهر قم نخواهد بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxvde.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما