کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قم منتظر جذب سرمایه‌گذار است

خبرگزاری تسنیم , 22 خرداد 1398 ساعت 19:47

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: ۲۶ نقطه برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان مصوب شده است، اما با توجه به افزایش قیمت ارز، سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری ندارند.


به گزارش قم نيوز مهدی آهنین‌پنجه ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 26 نقطه برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان مصوب شده است، اما با توجه به افزایش قیمت ارز سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری ندارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات ارزی، نه توان و نه تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، باید انجام این کار با سرمایه‌گذار جدید پیگیری شود، شرکت توزیع برق استان هم حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه شرایط تغییر کرده  و در حال حاضر سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، افزود: باید در این زمینه تعیین تکلیف کرده و زمین را گرفته و به یک سرمایه‌گذار دیگر بدهیم.

آهنین‌پنجه با تأکید بر تولید برق خورشیدی در ادارات استان نیز گفت: بر اساس مصوبه دولت، ادارات استان 20 درصد از مصرف برق خود را با احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک تامین کنند، اما ادارات می‌گویند که مشکل مالی داریم و تأمین برق مصرف 20 درصدی ادارات امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: درصورتی‌که ادارات استان نسبت به تولید برق خورشیدی همت نکنند، مجبوریم بر اساس مصوبه دولت تعرفه برق آن‌ها را با بالاترین نرخ اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در مورد جابجایی ساعات کار ادارات به علت گرم شدن هوا نیز گفت: باید انجام این کار در دستور کار قرار گیرد و به ادارات ابلاغ شود.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه پیک مصرف در روز گذشته به 5100  رسید، خواستار شد: از همه دستگاه‌های که فضای سبز استفاده می‌کنند خواهانیم مصرف خود را کاهش دهند زیرا تصفیه‌خانه نداریم و هر چه منبع داشتیم در مدار آوردیم و مصرف بالای آب یک خطر جدی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78669

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78669/احداث-نیروگاه-های-خورشیدی-قم-منتظر-جذب-سرمایه-گذار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir