پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 78694
منبع : خبرگزاری تسنیم

اشتغال‌‌زایی 247 نفر با افتتاح 33 پروژه بخش کشاورزی در قم

قم نيوز : استاندار قم در مراسم افتتاح از ۳۳ پروژه بخش کشاورزی استان گفت: این پروژه‌ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۴۷ نفر به بهره‌برداری رسیدند.
اشتغال‌‌زایی ۲۴۷ نفر با افتتاح ۳۳ پروژه بخش کشاورزی در قم
اشتغال‌‌زایی ۲۴۷ نفر با افتتاح ۳۳ پروژه بخش کشاورزی در قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 33 پروژه بخش کشاورزی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به همه جهادگران این عرصه اظهار داشت: افتتاح این پروژه‌ها عمدتاً در دو بخش جعفرآباد و خلجستان انجام گرفت.

استاندار قم بهره‌برداری نمادین لوله‌گذاری 1000 هکتاری در دشت طغرود بخش جعفرآباد را مورداشاره قرار داد و گفت: فاز دوم این پروژه با اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 60 نفر افتتاح و در بخش خلجستان هم پروژه کشت صنعت گلخانه‌ای به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر 600 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 247 نفر به بهره‌برداری رسیدند، بخش مهمی از این پروژه‌ها مربوط به کشت گلخانه‌ای بوده و این نوع کشت در اولویت توسعه استان قرار دارد.

سرمست اضافه کرد: کشاورزان باید بهره‌برداری بهینه از منابع آبی داشته باشند تا راندمان تولید بالا برود، ما نیز مشکلات موجود کشاورزان را بررسی و دستورات لازم را به سازمان‌های ذی‌ربط در محل صادر کرده و پشتیبانی‌های لازم را در ارتباط با تخصیص منابع آبی،‌انتقال این منابع و راه دسترسی خواهیم داشت.

استاندار قم در پایان با تأکید بر اینکه اولویت استان توسعه بخش کشاورزی است، گفت: استان قم باوجوداینکه ازنظر وسعت و منابع کشاورزی محدودیت دارد اما هم بخش باغداران و کشاورزی فعال بوده و هم تشکل‌های صنفی پا به کار داریم اما لازم است الگوی کشت متناسب با اقلیم داشته باشیم که پشتیبانی به‌موقع از کشاورزان می‌تواند به دستیابی به این مهم کمک کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdo905.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما