کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام ذوالنور: نقش دلالان در بخش کشاورزی حذف شود

خبرگزاری تسنیم , 23 خرداد 1398 ساعت 22:05

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف دلالان در حوزه کشاورزی گفت:کشاورزان قمی با حمایت جهاد کشاورزی و تسهیلات دولتی باید از سیستم سنتی خود عبور کرده و به روش‌های نوین آبیاری و تولید برسند.


به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در مراسم افتتاح 33 پروژه جهاد کشاورزی استان قم که به مناسبت  هفته جهاد کشاورزی در روستای طینوج استان قم برگزار شد، به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه و تثبیت اشتغال روستایی و امنیت غذایی برنامه‌ای است که باید در سازمان جهاد کشاورزی دنبال شود.

وی به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در موضوع گام دوم انقلاب بحث ویژه بر مسئله تولید و اشتغال بوده و  تولید به عنوان یک موضوع محوری و مبنایی بیش از گذشته به آن تاکید شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مبارزه با دشمن را بزرگ‌ترین رسالت مردم ایران دانست و گفت:  در شرایطی که تنها برنامه  دشمنان زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور است حمایت از تولیدات کشاورزی و محصولات غذایی از درجه اهمیت بسیار خاصی برای دولت و مردم دارد.

وی مصرف آب و ارتقای کیفیت تولیدات کشاورزی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: مشکلات آبی کشور و سطح فرونشست آب‌های زیرزمینی به‌شدت بحرانی شده و در برخی مناطق آب شیرین عملاً تمام و به آب‌شور رسیده‌ایم.

ذوالنوری برای تأمین آب موردنیاز کشور از دریای خلیج‌فارس و یا خزر و عمان را بررسی کرد و ادامه داد: برای توسعه کشت‌های کشاورزی باید از آب‌های موجود استفاده کرده و باید به دنبال اصلاح الگوهای کشت بوده و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در استان قم بیان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی قم بهترین روش برای توسعه  کشاورزی توسعه گلخانه است.

وی با تأکید بر حذف دلالان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان قمی با حمایت جهاد کشاورزی و تسهیلات دولتی باید از سیستم سنتی خود عبور کرده  و به روش‌های نوین آبیاری و تولید برسند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78712

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78712/حجت-الاسلام-ذوالنور-نقش-دلالان-بخش-کشاورزی-حذف-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir