کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پست‌های حساس در اختیار امانتدار قرار گیرد

خبرگزاری فارس , 24 خرداد 1398 ساعت 15:47

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه باید پست‌های حساس در اختیار افراد امینی باشد كه امانتداری آنها ثابت شده باشد گفت: اموال مردم و اختیارات سیاسی و... برای هر پست مدیریت باید در اختیار مدیران مسلم العداله، باتقوا و امانتدار باشد.


به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه تخریب قبور اهل بیت تنها یک حرکت ضد مذهبی و ضد شیعی نبود اظهار کرد: این حرکت ضد اسلام ناب محمدی بود و قصد اسلام آمریکایی بر این بود که اسلام رابطه ای با اسلام ناب محمدی نداشته باشد و براساس خواسته‌های استکبار شکل بگیرد.

وی افزود: غربت اسلام یعنی اینکه در جامعه اسلامی و در بین مسلمین اسلام شناخته نشده باشد و این ضد موازین و تعالیم اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دوره جدید انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنیانی ترین اصل در گام دوم انقلاب این است که باید در این گام مسؤولیت تمدن سازی را برعهده بگیریم.

وی با بیان اینکه در دوره نخست انقلاب دولت اسلامی شکل گرفت و جامعه اسلامی تثبیت شد گفت: ما در گام اول تلاشمان این بود که نظام را چنان بسازیم تا با احکام اسلام منافات نداشته باشد ولی شکل اصلی بسیاری از نهادها از خارج گرفته شده بود و نهادهای اسلامی در راستای مطابقت نهادها با احکام تلاش می کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما به فقه در تمام عرصه ها نیاز داریم تا صدا و سیما، آموزش و پرورش و دیگر نهادها در راستای احکام اسلامی گام بردارند.

اراکی گفت: جوانان زیادی را فدا کردیم و تنها هدف ما این نبود که تنها کارهای خلاف شرع در نهادهای ما انجام نشود این امر لازم است اما کافی نیست و ما نهادهایی می خواهیم که نه تنها خلاف شرع انجام ندهد بلکه برخاسته از فقه و احکام اسلامی باشند.

وی گفت: این به چه معناست که هنوز عده ای بر این مسئله شبهه وارد می کنند که در انتخابات مجلس نظارت شورای نگهبان استصوابی باشد یا خیر. اگر کسانی که قانونی را می خواهند تصویب کنند از تقوا، عدل و... برخوردار باشند حداقل احتیاط می‌کنند و لازم نیست کارشناسی تاکید کند که این کار مضر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه احتمال مضر بودن برای عدم تصویب یک قانون کفایت می‌کند افزود: پس باید پست‌های حساس در اختیار افراد امینی باشد که امانتداری آنها ثابت شده باشد. اموال مردم و اختیارات سیاسی و... برای هر پست مدیریت باید در اختیار مدیران مسلم العداله، باتقوا و امانتدار باشد.

وی تصریح کرد: هرگونه قرار دادن پست‌های مدیریتی در اختیار افرادی با شرایطی غیر از این خیانت است؛ این اقدام نه تنها خیانت به مردم، بلکه خیانت به خدا و رسول گرامی اسلام است.

اراکی بیان کرد: در گام دوم انقلاب حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی نقش زیادی دارند تا بتوانند نهادها را به سمت شرایطی جوشیده از اسلام و احکام اسلامی ببرند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78720

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78720/پست-های-حساس-اختیار-امانتدار-قرار-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir