شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 78753
منبع : خبرگزاری تسنیم

معاون شهردار قم که این روزها در دسترس نیست

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهردار قم و سرپرست سازمان قطار شهری قم این روزها زیاد در دسترس نیست و شائبه جابه‌جایی وی به وزارت راه و شهرسازی بیش‌ از پیش به گوش می‌رسد.
معاون شهردار قم که این روزها در دسترس نیست
معاون شهردار قم که این روزها در دسترس نیست
به گزارش قم نیوز شهرداری‌ها به‌عنوان نبض حرکتی، فعالیتی، خدماتی و به‌طور کلی مدیر امور شهرها هستند که حجم فعالیت‌های بالای این نهادها و تعداد بالای ارباب‌رجوع در آن، سبب ارتباطی دوسویه با مردم و در بسیاری از موارد با اصطکاک‌هایی روبه‌رو شده است.

شهرداری قم نیز به واسطه کلان‌شهر بودن همواره جزو شهرداری‌های پویای کشور چه در بودجه‌بندی و تحقق آن و چه در پروژه‌های شهری، اقدامات فرهنگی و مسائل اجتماعی به شمار می‌رود.

اما یکی از پست‌های بسیار مهم و حیاتی این نهاد مهم شهری، معاونت فنی و عمرانی به مسئولیت علیرضا قاری‌قرآن است که وی علاوه بر این پست، مسئولیت سازمان قطار شهری قم را نیز بر عهده دارد.

اهمیت این معاونت به آن دلیل بوده که هرگونه فعالیت عمرانی و پروژه‌ای در شهر زیر نظر این معاونت است و برنامه‌ریزی‌های مشاوره‌ای، مقدماتی، اجرا، نظارت، حسن انجام کار و تحویل هر پروژه عمرانی شهری با نظر مستقیم و زیر نظر این معاونت انجام خواهد شد.

بازوی کم فروغ شهرداری قم

به‌نوعی معاونت فنی و عمرانی شهرداری را باید بازوی توانمند مدیریت شهری در انواع پروژه‌های شهری حتی در سطح مناطق هشتگانه شهر قم دانست که حجت برای این گفتار را می‌توان از حجم 80 به 20 بودجه شهرداری قم یعنی قرار گرفتن بیش از 1700 میلیارد تومان از 2164 میلیارد تومانی بودجه شهرداری در سال 98 برشمرد که مربوط به هزینه‌های عمرانی در شهر قم است.

اقداماتی شامل ساخت تقاطع‌ها، تعریض خیابان‌ها، مسائل ترافیکی، حفاری‌ها، جذب و نظارت بر پیمانکاران، زمان‌بندی پروژه‌ها، نظارت بر مراحل اجرای پروژه‌ها، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف تأسیساتی استان، رفع نواقص اجرای پروژه‌ها و غیره تنها بخشی از حجم بالای فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری است.

در کنار این موارد یکی دیگر از مسئولیت مهم شهر که به‌نوعی دربرگیرنده بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه شهری که همانا منوریل و مترو در سازمان قطار شهری شهرداری قم به شمار رفته نیز بر عهده قاری قرآن است.

در اهمیت منوریل همین بس که آینه تمام نمای دق مردم شهر شده است و برای مترو هم مردم تنها در اخبار و جراید از چگونگی روند پیشرفت آن در قم مطلع می‌شوند و هیچ‌کس از زیر خیابان‌های این شهر برای این پروژه عظیم خبری ندارد.

سازمان قطار شهری قم یکی از سازمان‌های پانزده‌گانه شهرداری قم است که با آنکه زیر نظر شهرداری بوده ولی مسئولیت هیئت‌مدیره آن با استاندار یا معاون عمرانی استاندار قم است، ولی با نگاهی به خروجی سایت رسمی آن به خوبی می‌توان بر بی‌تحرکی آن پی برد.

در نقش و اهمیت این سازمان همین بس که پرهزینه‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقلی و عمرانی استان مربوط به آن است، جایی که برای منوریل و مترو همواره رقم‌هایی در میان بوده که برابری با بودجه استان و حتی بیشتر از آن در سال‌هایی گذشته و حال مطرح بوده است.

اما این روزها مسئول این سازمان مهم و معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم زیاد در دسترس نیست و حتی در جلسات شورای شهر نیز شرکت نمی‌کند تا شائبه جابجایی آن به وزارت راه و شهرسازی هر روز بیش از گذشته پررنگ‌تر شود.

جستجوی بی‌هدف خبری از قاری قرآن

با جستجو کردن در چندین صفحه از پرتال خبری سایت رسمی شهرداری قم به خوبی می‌توان به نبود معاون شهردار قم پی برد که حتی کوچک‌ترین خبری از وی در این صفحات یافت نمی‌شود.

البته به نظر می‌رسد جابه‌جایی عباس حلوایی‌زاده مدیرکل سابق نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم و رفتن وی به سازمان توسعه و عمران شهرداری در بی‌تحرکی عمرانی در شهر بی‌ارتباط نباشد.

کم‌فروغ شدن پروژه‌های عمرانی در شهر هر چند با مشکلات مالی روبه‌رو شده است، ولی معطوف شدن تنها به دو یا سه کارگاه عمرانی، خود نشان از تحرک پایین معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم دارد که باید منتظر ماند تا وضعیت ادامه همکاری قاری قرآن با شهرداری قم مشخص شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtaea.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما