يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 78791
منبع : خبرگزاری ايرنا

بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری شد

قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای فرآیند خرید تضمینی گندم در سال جاری، ۱۰ هزار و ۴۴ تن گندم از بهره برداران استان خریداری شده است.
بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری شد
بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری شد
به گزارش قم نیوز بهزاد رادمنش روز یکشنبه بیان کرد: از این مقدار هشت هزار و ۶۹۰ تن توسط سیلوی شرکت غله و یک هزار و ۳۵۴ تن از طریق مباشر شرکت که در بخش جعفریه استان فعالیت می‌کند خریداری شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۶۷۵ تن کلزا توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از کشاورزان قمی به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی ادامه داد: مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا استان همزمان با فصل برداشت محصول کشاورزان قمی برای تحویل گرفتن محصولات فعال بوده و این فرآیند با لحاظ استانداردهای لازم به خوبی در حال انجام است.

رادمنش گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۷ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال تعیین شده است.

وی افزود: طرح پرداخت کرایه حمل به کشاورزانی که محصول خود را به سیلوی استان تحویل می‌دهند همچون سال گذشته انجام می‌شود و این موضوع تأثیر چشمگیری در استقبال کشاورزان برای تحویل محصول خود به سیلو داشته است.

وی بیان کرد: علاوه بر مجتمع ذخیره سازی و سیلوی استان که متعلق به شرکت بازرگانی ایران است، یک مرکز خرید دیگری هم در بخش جعفریه پیش بینی شده و دراین منطقه شرکت تعاونی روستایی جعفریه اقدام به تحویل گرفتن محموله‌های کمتر از هشت تن می‌کند.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت در زمینی به مساحت ۶۶۰۰ مترمربع ایجاد شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

بخش جعفریه یکی از بخشهای استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم باجمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تن با مرکزیت شهر جعفریه می‌باشد. این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا می‌باشد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش جعفریه، کهک، مرکزی، خلجستان و سلفچگان است.

سال گذشته از ابتدای خرداد تا ۱۴ شهریورماه، ۱۷ هزار و ۸۴۰ تن گندم به صورت تضمینی با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال از کشاورزان قمی خریداری شد که از این میان ۲ هزار و ۹۹۲ تن توسط مباشر خرید در بخش جعفریه و ۱۴ هزار و ۸۴۸ تن نیز در محل سیلوی استان تحویل گرفته شد، همچنین ۲ هزار و ۴۰۱ تن کلزا از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تا سوم تیر با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال از کشاورزان خریداری شد.

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcb8zbz.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما