> دويدن براي مبارزه با دخانيات قمي‌ها درخشيدند | قم نیوز
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 78798
منبع : خبرگزاری فارس

دويدن براي مبارزه با دخانيات / قمي‌ها درخشيدند

قم نيوز : دووميداني‌كاران قم با درخشش در مواد و رشته‌هاي مختلف رقابت‌هاي جام بدون دخانيات ضمن كسب مدال‌هاي رنگارنگ اين جام آمادگي خود را براي حضور درخشان در رقابت‌هاي قهرماني كشور به نمايش گذاشتند.
دويدن براي مبارزه با دخانيات / قمي‌ها درخشيدند
دويدن براي مبارزه با دخانيات / قمي‌ها درخشيدند
به گزارش قم نیوز هیأت‌‌ دوومیدانی استان قم مسابقاتی چهار جانبه با عنوان هفته بدون دخانیات با حضور تیم‌ها و دوومیدانی‌کارانی از استان‌های تهران، البرز، مرکزی و قم در پیست و زمین چمن مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم برگزار کرد و برترین‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

هیأت‌‌ دوومیدانی استان قم از برگزاری این رقابت‌ها به دنبال شناسایی بهترین‌های حال حاضر دوومیدانی قم برای بستن ترکیب نهایی تیم‌ اعزامی به تمام رده‌های سنی مسابقات قهرمانی کشور بود، مسابقاتی که در مواد ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، 400 متر، ۸۰۰ متر، ۱۱۰ متر با مانع، پرتاب وزنه و پرش طول به انجام رسید.

 
قهرمانی ملی‌پوش دوومیدانی قم در 100 متر

نفرات برتر این مسابقات در حالی به پیکارهای قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور اعزام می‌شوند که در ماده 100 متر علی قاسم‌بابایی از قم با رکورد 10 ثانیه و 41 صدم ثانیه قهرمان شد، هاشم یادگاری از مرکزی با 29 ثانیه اختلاف در مکان دوم ایستاد و علی سلامتیان دیگر نماینده قم با 10 ثانیه و 80 صدم ثانیه به مقام سوم بسنده کرد.

در رشته ۲۰۰ متر محمدرضا فریدی چهره سرشناس دوومیدانی قم با زمان 21 ثانیه و 78 صدم ثانیه روی سکوی نخست جای گرفت، هاشم یادگاری از مرکزی با 22 ثانیه و 14 صدم ثانیه رتبه دوم را کسب کرد و مقام سوم با زمان 22 ثانیه و 44 صدم ثانیه به نماینده استان البرز یعنی مهرداد خوش‌لفظ تعلق گرفت.

 
مقام قهرمانی دوومیدانی‌کار در 400 متر

در رشته 400 متر سه نماینده از قم مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند، رشته‌ای که در آن رضا ملک‌پور ملی‌پوش مطرح دوومیدانی قم با رکورد 48 ثانیه و 33 صدم ثانیه دیگر رقبا را کنار زد و قهرمان شد، حسن نیک‌نظر با زمان 50 ثانیه و 28 صدم ثانیه رتبه دوم را به دست آورد و مهدی حاجی‌لو با زمان 51 ثانیه و 53 صدم ثانیه سوم شد.

 
نماینده البرز در جایگاه نخست 800 متر

رقابت‌های رشته 800 متر نیز از جذابیت‌های زیادی برخوردار بود، رشته‌ای که بین برترین‌های آن هیچ نماینده‌ای از قم حضور نداشت و علی سعادت از مرکزی مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد، محمدامین خیرآبادی از البرز در جایگاه دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم به علی میرزایی دیگر نماینده مرکزی اختصاص یافت.

اما در رشته 110 متر با مانع بار دیگر یک نماینده از قم قهرمان شد، ماده‌ای که علی سلامتیان چهره موفق سال‌های اخیر دوومیدانی قم در آن زمان 14 ثانیه و 65 صدم ثانیه را به ثبت رساند و سکوی نخست را فتح کرد، محمدیاسین مالمیر از البرز با زمان 16 ثانیه و 6 صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و محمدرضایی از مرکزی با 10 ثانیه کمتر سوم شد.

درخشش 2 دونده قم در 400 متر با مانع

در رشته 400 متر با مانع رتبه‌های اول و دوم به نمایندگان قم تعلق گرفت، امیر مقدمی از تیم هیأت‌‌ دوومیدانی قم با زمان 56 ثانیه و 16 صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد، مرتضی محمودیه دیگر نماینده قم با زمان یک دقیقه و 16 صدم ثانیه عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و محمدامین مالمیر از البرز با زمان یک دقیقه و 34 صدم ثانیه به مقام سوم قناعت کرد.

 تکرار قهرمانی رکورددار پرش طول ایران

مسابقات رشته پرش طول از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بود، رشته‌ای که در آن یکی از رکوردداران ایران یعنی میلاد دریساوی از قم با بهترین پرش عنوان قهرمانی آن را کسب کرد، محمدرضا بهروزی از مرکزی روی سکوی نایب‌قهرمانی جای گرفت و محمدعلی زابلی صاحب نشان برنز آن شد.

سرانجام نوبت به مسابقات رشته پرتاب وزنه رسید، رشته‌ای که محمدتقی مهرعلی از قم بالاتر از دیگر رقبا رتبه نخست را کسب کرد و قهرمان شد، پارسا توانایی از تیم هیأت‌‌ دوومیدانی مرکزی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و محمدامین عابدینی دیگر نماینده هیأت‌‌ قم با مقام سوم به کار خود پایان داد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivyay.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما