يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 78804
منبع : خبرگزاری فارس

رشد 94 درصدی کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: کمک‌های مردم به این نهاد در 80 روز نخست سال جاری، 94 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.
رشد 94 درصدی کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد
رشد 94 درصدی کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد
به گزارش قم نيوز اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اعتماد مردم به کمیته امداد اظهار کرد: اعتماد مردم به این نهاد افزایش پیدا کرده و درآمدهای کمیته امداد استان قم در 80 روز نخست سال جاری، 94 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: از 15 اسفند سال 1397 تا 15 خرداد سال جاری در چندین مقطع از مردم استان قم کمک گرفتیم، کمک‌های مردم استان در جشن نیکوکاری سال گذشته 6 میلیارد تومان بود که 65 درصد رشد داشت، کمک‌های مردم قم به سیل زدگان از طریق کمیته امداد سه میلیارد و 300 میلیون تومان بود و این نهاد نخستین محموله کمک را به مناطق سیل زده گلستان فرستاد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: درآمدهای این نهاد از طریق کمک مردمی در 80 روز نخست سال گذشته هفت میلیارد و 600 میلیون تومان بود، در حالی که امسال در این مدت کمک‌های مردم به کمیته امداد به 14 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید، از این مقدار دو میلیارد و 700 میلیون تومان مربوط به صدقات بود که هفت درصد رشد داشت.

میرشکار تعداد حامیان طرح اکرام ایتام در استان قم را 16 هزار و 548 حامی دانست و تصریح کرد: هزار و 852 یتیم و دو هزار و 812 فرزند محسنین در استان داریم، هزار و 699 حامی در ماه رمضان برای طرح اکرام ایتام در قم، جذب شدند، هیچ یتیم و محسنینی در استان نداریم که حامی نداشته باشند.

وی ادامه داد: یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک‌های حامیان استان قم در طرح اکرام ایتام در ماه رمضان بود، سرانه کمک مردم استان به ایتام ماهیانه 350 هزار تومان و به محسنین ماهیانه 105 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: 550 میلیون تومان کمک‌های مردم استان قم به نیازمندان در شب 21 رمضان جمع آوری شد و بخشی از این کمک‌ها برای حل مشکلات چهار خانواده مستحق استان بود

میرشکار با اشاره به کمک مراجع عظام تقلید به سیل زدگان اظهار کرد: آیت‌الله نوری همدانی 100 میلیون تومان، آیت‌الله مکارم شیرازی 259 میلیون تومان و نماینده آیت‌الله سیستانی 20 میلیون به سیل زدگان از طرف کمیته امداد استان قم کمک کردند.

وی ادامه داد: در عید فطر 487 میلیون تومان فطریه و کفاره در استان قم جمع آوری و فطریه مردم را تا ساعت 16 روز فطر به حساب مددجویان واریز کردیم، 53 میلیون تومان از این مبلغ کفاره بود که به نان و ماکارونی تبدیل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: 16 هزار و 500 بسته معیشت به صورت بن کارت از 150 هزار تومان تا 350 هزار تومان در ماه رمضان به مددجویان استان دادیم که این اتفاق در کشور بی سابقه است، علاوه بر این اقلامی مثل گوشت، مرغ، ماکارونی و برنج را در بین برخی از خانوارهای مددجوی پرجمعیت توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و 100 پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان به درب منازل مددجویان استان قم برده شد، همچنین چهار هزار و 200 نفر از مددجویان هم در رستوران‌های استان در این ماه مبارک، مورد پذیرایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgt79u.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما