دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب : 78818
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

وضعیت اسف انگیز پژوهش در کشور تغییر کند

قم نيوز : حجت‌الاسلام‌ مدنی با بیان اینکه وضعیت اسف‌انگیز پژوهش در کشور باید تغییر پیدا کند، گفت: پژوهشگری، علم نیست بلکه فن و مهارتی است که باید ایجاد شود و قلم، استحکام و استواری خود را به دست آورد.
وضعیت اسف انگیز پژوهش در کشور تغییر کند
وضعیت اسف انگیز پژوهش در کشور تغییر کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود مدنی امروز در نشست آسیب‌شناسی طرح تربیت پژوهشگر که با حضور متربیان این طرح در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، عنوان کرد: یکی از آرزوهای بنده این بود که جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با این ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، به صورت جدی وارد مسئله پژوهش شود و طرح تربیت پژوهشگر یکی از برنامه‌های پژوهش است که در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اجرا می‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: امروز ما از نظر تولید علم  در یک مسابقه دو ماراتن نفسگیر جدی بین‌المللی حضور داریم و عصر کنونی با دوران گذشته بسیار متفاوت است، چرا که در گذشته روند رشد علم در علوم خاص کند بوده به طوری که با مقایسه دو کتاب که با فاصله زمانی زیاد تألیف شده، تفاوت چندانی مشاهده نمی شد، ولی امروز طبق آمار، هر سال مجموعه داده‌های اطلاعاتی در شبکه اینترنت به اندازه کل داده‌های بشر تا به آن سال است و ما با این وضعیت وارد فضای علم و دانش شده‌ایم.

وی با تصریح بر اینکه وضعیت اسف‌انگیز پژوهش در کشور باید تغییر پیدا کند، یادآور شد: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای رشد فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفت که یکی از آنها اجرای طرح تربیت پژوهشگر است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: در جلسات برگزار شده مرتبط با این طرح، بیش از ۳۰ خرده‌مهارت پژوهشی احصا شد که این خرده‌مهارت‌های پژوهشی مانند روش ارجاع دادن، مسائل ویرایشی، محتوایی و غیره باید توسط استاد به متربی منتقل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: در طرح تربیت پژوهشگر نیز که در سه دوره و هر دوره در سه ترم برگزار شده است، شرکت‌کنندگان باید تمام خرده‌مهارت‌ها را دریافت کنند، همچنین حداقل دو مقاله پژوهشی و یک کتاب توسط هر گروه باید تدوین و ارائه شود.

وی تصریح کرد: پژوهشگری، علم نیست بلکه یک فن و مهارت است که باید ایجاد شود و قلم، استحکام و استواری خود را به دست آورد تا بتواند آنچه را پژوهش کرده به مخاطبان خود منتقل کند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار داشت: پژوهشگران شرکت کننده در این دوره می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود را نسبت به اجرای این طرح بیان کنند، نقاط قوت و ضعف این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد و آسیب‌شناسی شود تا با ارائه راهکارهای مناسب، طرح با موفقیت اجرا شده و آثار و برکات آن نمود پیدا کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwwbz.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما