دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب : 78822
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام آشتیانی خبر داد:

تشکیل هیئت اندیشه ورز و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از تشکیل هیأت اندیشه ورز و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: گروه هایی نیز در همین زمینه در مساجد استان در حال شکل گیری است.
تشکیل هیئت اندیشه ورز و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم
تشکیل هیئت اندیشه ورز و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ظهر امروز 26 خردادماه 1398 در جمع اساتید و طلاب مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به وظایف حوزویان در قبال فرهنگ سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی امر به معروف باید در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مساجد عملیاتی شود و روحانیت می تواند نقش تأثیرگذاری در این راستا ایفا کند.

وی با بیان این که امروز با ظرفیت بالای افراد محصل در مدارس و دانشگاه های استان رو به رو هستیم و بیش ار 250 هزار محصل در استان مشغول فراگیری علم هستند، افزود: فرهنگ سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بین این افراد کار سنگین و پیچیده ای است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شوراهایی را تشکیل داده ایم و امیدواریم با آموزش هایی که داده شده، بتوانیم حرکت خوبی را در جهت ترویج این دو فریضه الهی انجام دهیم.

وی همچنین از تشکیل هیئت های اندیشه ورز در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: این هیئت ها با حضور نمایندگانی از ستاد، نیروی انتظامی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و ... تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی برگزاری جلسه با مدیر حوزه های علمیه جهت تشکیل کارگروه های امر به معروف و نهی از منکر بین ستاد و حوزه، تعامل با مسئولان فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران در راستای تشکیل کارگروه، تشکیل 5 پایگاه فعال امر به معروف و نهی از منکر در مسجد جمکران و شکل گیری گروه های امر به معروف در مساجد را برخی دیگر از فعالیت های ستاد امر به معروف استان برشمرد.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به این که رابطانی را نیز در مناطق مختلف قم جهت اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشخص کرده ایم، خاطرنشان کرد: ارتباط با رابطان به صورت مستمر برقرار است، ولی با توجه به وضعیت فرهنگی پیچیده جامعه و از سویی کمرنگ بودن امر به معروف و تلاش بی وقفه دشمن در راستای اشاعه بی بند و باری و ترویج منکر بی حجابی و بدحجابی این برنامه ها جوابگو نیست و تلاش بیشتری را سوی نهادهای دینی و فرهنگی می طلبد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اجرای طرح ناظر 1 و ناظر 2 برای برخورد با افراد بدحجاب و همین طور رانندگان و سرنشینان بی حجاب و ترویج دهنده بی بند و باری در جامعه را از دیگر برنامه های ستاد با همکاری نیروی انتظامی دانست و افزود: در زمینه احیای امر به معروف قرارگاه امر به معروف سپاه و همین طور نیروی انتظامی همکاری ها و تعاملات خوبی را با ستاد داشته اند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به تعاملات و همکاری های صورت گرفته و فرهنگ سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر آمار بی بند و باری و بی حجابی در قم کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این مسیر با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgx79u.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما