دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 78831
منبع : خبرگزاری ايرنا

«سلفچگان» آماده استقرار صنایع خودروسازی است.

قم نيوز : مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: این منطقه آماده استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استقرار صنایع خودروسازی است و در این زمینه ظرفیت های مطلوبی دارد.
«سلفچگان» آماده استقرار صنایع خودروسازی است.
«سلفچگان» آماده استقرار صنایع خودروسازی است.
به گزارش قم نیوز سید مهدی طباطبایی امروز بیان کرد: این منطقه از سال‌های گذشته در زمینه استقرار شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خودروسازی مطرح بوده است و واحدهای صنعتی در آن استقرار دارند که هم اکنون نیز در زمینه تولید لیفتراک، موتور سیکلت های برقی و در آینده نزدیک خودروهای برقی به فعالیت می‌پردازند.

وی بیان کرد: هم اکنون یکی از شرکت‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، انواع خودروهای دیزلی شرکت هیوندا را تولید می‌کند و اخیراً این شرکت قراردادی را با بانک رفاه منعقد کرده است که بر اساس آن، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس توسط این شرکت خودرو سازی تولید و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌گیرد که تاکنون ۱۰ دستگاه از این آمبولانس‌ها تحویل داده شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم همچنین با اشاره به تمایل شرکت‌های مشهور خودروسازی برای سرمایه گذاری در این منطقه، تاکید کرد: شرکت «فیات» زمینی برای استقرار واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خریداری کرده است.
وی ادامه داد: این شرکت سوله ای نیز در این منطقه اجاره و در حال وارد کردن تجهیزات خودروسازی بوده و به زودی سواری فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید خواهد شد.

طباطبایی در خصوص مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: این منطقه دارای مجوز عام است و همه نوع فعالیت اعم از تولیدی و تجاری در آن مجاز محسوب می‌شود، از این رو همه نوع فعالیت تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جریان دارد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی کشور، محدوده محصور مناطق ویژه خارج از مرزهای گمرکی تلقی می‌شود و به همین علت ورود تجهیزات و امکانات تولید به این نقاط نیازی به تعرفه گمرکی ندارد.

وی همچنین هفت سال معافیت مالیاتی را از دیگر امتیازهای مهم سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ذکر کرد و افزود: به طور معمول متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه نخست طرح خود را ارائه داده و پس از تأیید اولیه، آن به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی ارسال می‌گردد که در نهایت طرح مورد نظر به هر میزان که ارزش افزوده ایجاد کند، از پرداخت تعرفه گمرکی نیز معاف می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیأت وزیران رسید.
این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgq79u.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما