دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 78832
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله مکارم: قرارگاه فرهنگی تبلیغی قوي در خوزستان تشکیل شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای بهره برداری از مشکلات موجود در خوزستان، خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف در این استان شد.
آیت‌الله مکارم: قرارگاه فرهنگی تبلیغی قوي در خوزستان تشکیل شود
آیت‌الله مکارم: قرارگاه فرهنگی تبلیغی قوي در خوزستان تشکیل شود
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به انتخاب مناسب ایشان به امامت جمعه و تشکر از فعالیت‌های فراوان ایشان به حساسیت و اهمیت فوق العاده این استان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل مرزی و اعتقادی، بر لزوم برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، برای حل مشکلات موجود، تاکید کردند.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای بهره برداری از مشکلات موجود در منطقه، خاطرنشان کردند: خوزستان از زمان جنگ مشکلات متعدد و عقب ماندگی‌های زیادی دارد، سیل اخیر نیز حجم مشکلات را افزایش داده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید تمام امکانات برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود، گفت: تحقق این مهم سبب می‌شود هم زیرساخت‌های موجود تامین و هم فاصله‌ها و تبعیض‌ها کم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت معاندان، مغرضان و فرقه‌های انحرافی، یقینا شبهاتی که القا می‌کنند آثار مخربی دارد و در مقابل باید در کنار کار اقتصادی، کار فرهنگی را جدی گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی را یک رسالت مهم متوجه متولیان اجرایی، تبلیغی و فرهنگی خوزستان دانست و افزود: اگر مردم از نظر اعتقادی متزلزل باشند، کار مشکل می‌شود.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف شد و تاکید کرد: از مسؤولان ارشد استان از جمله استاندار، سپاه و دیگر ارگان‌ها دعوت کنید و در جلسه ای مشکلات را بررسی و آسیب شناسی کنید و برای آنها راه حل مناسب ارائه دهید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: موسسه ما به نام «موسسه دار الاعلام» ظرفیت مهمی برای مقابله با شبهات فرهنگی معاندان دارد و ما حاضریم با تمام قوا آن را در اختیار بگذاریم. در این مرکز اساتید مبرز، طلاب درس خوانده و پژوهشگران و دانش پژوهان نخبه ای حضور دارند که هم شبهات را می‌دانند و هم به پاسخ‌ها اشراف کامل دارند؛ این مرکز با این پشتوانه و ظرفیت عظیم در اختیار شماست.

وی بیان کرد: لازم است فعالیت‌های دارالاعلام در استان خوزستان گسترش پیدا کند تا از این طریق بتوان نیروهای آموزش دیده بیشتری را برای پاسخگویی به شبهات و تبلیغ معارف اهل بیت به مناطق مختلف اعزام کرد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر بتوانیم برای این کار یک مرکز بزرگ و خوب احداث کنیم و به مسائل آموزشی، درسی و تبلیغی و فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود، ما نیز حاضریم هزینه‌های مربوط به اساتید، مبلغان و دانش پژوهان را از قم تامین کنیم.

وی یادآورشد: در سالیان قبل مناطق حاشیه ای شهر مشهد از جنبه‌های مختلف دچار مشکلات بغرنجی بود که بحمدلله ما تصمیم گرفتیم در این مناطق مجموعه ای را متشکل از حوزه علمیه، مسجد و مراکز دیگر فرهنگی ایجاد کنیم که اکنون در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته و خوشبختانه شرایط به کلی دگرگون شده است؛ همین تجربه و اقدام را در استان خوزستان نیز می‌توان تکرار کرد و به نتایج آن امیدوار بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchi6nq.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما