کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۸ هزار نوآموز قمی در بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم , 27 خرداد 1398 ساعت 14:00

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: با نرخ رشد طبیعی جمعیت و خاصیت مهاجرپذیری استان قم نسبت به سال گذشته با افزایش ۷ درصدی نوآموزان سال اول روبه‌رو هستیم که در این‌ بین پیش‌بینی سنجش ۲۸ هزار نوآموز در بدو ورود را داریم.


به گزارش قم نیوز مریم سادات پناهنده با اشاره به اهمیت اقدام به‌موقع ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط والدین اظهار داشت: به دلیل نرخ رشد طبیعی جمعیت و خاصیت مهاجرپذیری استان قم، امسال با افزایش تعداد 5 هزار جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی روبه‌رو خواهیم شد که پیش‌بینی می‌شود در این‌ بین تعداد 28 هزار نوآموز بدو ورود مورد سنجش قرار می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان قم، با بیان شرایط ثبت‌نام نوآموزان تصریح کرد: واجدین شرایط ثبت‌نام شامل نوآموزان 6 ماه نخست سال 92 و شش ماه دوم سال 91 می‌شود که با در دست داشتن شناسنامه و مراجعه به مدرسه موردنظر، اقدام اولیه ثبت‌نام را در پایگاه سنجش انجام می‌دهند، والدین بعد از تعیین زمان انجام تست باید در تاریخ مقرر به پایگاه موردنظر مراجعه داشته باشند.

وی تعداد پایگاه‌های فعال در سطح استان را 12 پایگاه ثابت و سیار در نواحی، مناطق و روستاها اعلام کرد و افزود: در این پایگاه‌ها تست‌های بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان موردسنجش قرار می‌گیرد که امسال تست دیگری نیز با عنوان بسندگی زبان فارسی که از اشراف دانش‌آموز به زبان معیار آموزش خبر می‌دهد گنجانده‌ شده است.

پناهنده دریافت هرگونه وجهی را از سوی مدارس ممنوع دانست و یادآور شد: در آیین‌نامه ثبت‌نام به‌جز هزینه بیمه و کتاب، دریافت هرگونه وجهی ممنوع اعلام‌ شده است البته با تشکیل انجمن مدارس و صلاحدید اعضای شورای انجمن در سال تحصیلی از خدمات والدین و کمک‌های داوطلبانه آن‌ها برخوردار خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به دبستان از تاریخ 18 خرداد تا پایان مردادماه مشخص‌ شده است که والدین با مراجعه به‌موقع می‌توانند پروسه ثبت‌نام فرزندشان را به‌راحتی و صرف وقت کمتری انجام دهند و برای کاهش تنش و استرس‌های فرزندانشان حتی‌الامکان در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78838

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78838/۲۸-هزار-نوآموز-قمی-بدو-ورود-دبستان-مورد-سنجش-قرار-می-گیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir