دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 78842
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله مقتدایی:

آیت الله العظمی بروجردی مجتهدپرور بودند

قم نيوز : آیت الله العظمی بروجردی دارای خصوصیات زیادی بود از جمله مجتهد پرور بودند. امام راحل و حتی بزرگان رجال در درس ایشان شرکت می کردند.
آیت الله العظمی بروجردی مجتهدپرور بودند
آیت الله العظمی بروجردی مجتهدپرور بودند
به گزارش قم نیوز آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز دربازدید از کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی بروجردی(مسجد اعظم) ضمن گرامیداشت شصتمین سالگرد این مرجع تقلید، با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آن عالم ربانی گفت: از جمله خصوصیات آن عالم ربانی این بود برای عهده دار شدن مرجعیت و این پست مهم قدمی برنداشته اند. اما بعدها شرایط طوری اقتضاء کرد که ایشان مرجعیت شیعه را عهده دار شدند.


عضو خبرگان رهبری، تواضع و صبر را از دیگر خصوصیات آن عالم ربانی برشمرد و افزود:  زمانی که شاگردانشان بر ایشان ایراد درسی می گرفتند، با متانت، تواضع و صبر خاصی به سؤالی که حتی نیاز به پاسخ نداشت، جواب می دادند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: ایشان مواظب حرف ها و رفتارهای خود بودند، طوری سخن نگویند که موجب توهین به کسی شود.

 آیت الله مقتدایی اظهار داشت: از دیگر خصوصیات ایشان این بود که برای پست های دنیایی ارزشی قائل نبودند و اهمیتی نمی دادند. در همین رابطه هنوز مرحوم آیت الله بروجردی به مرجعیت نرسیده بودند و کسی که ارادت خاصی به ایشان داشت و خواست این ارداتش را با بوسیدن  پای حضرت آیت الله برودجردی نشان دهد که  ایشان به شدت از این عمل این شخص ناراحت شدند و فریاد می زدند که مگر من چه کسی هستم که این گونه رفتار می کنید.

 عضو خبرگان رهبری گفت: از دیگر ویژگی های آن مرجع تقلید، علاقه خاص به اهل بیت(ع) بود حتی برای نشان دادن این اردات، در بیت شان مجلس روضه می گرفتند. وقتی منبری روضه می خواند، آن عالم ربانی باصدای بلند گریه می کردند و حتی عمامه از سر برمی داشتند و سرشان برهنه می کردند، این نشانه تواضع و علاقه به اهل بیت(ع) است.

 
عضو خبرگان رهبری افزود: همین علاقه خاص به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) و مالیدن خاک پای یکی از عزاداران حسینی باعث شفای چشم شان شد، این مسائل و سایر موضوعات نشان دهنده توجه خاص ایشان به اهل بیت(ع) بود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت:از دیگر  خصوصیات ایشان، مجتهد پرور بودند. امام راحل و حتی بزرگان رجال در درس ایشان شرکت می کردند.

 وی بیان داشت: آن عالم ربانی اهتمام زیادی به سند روایات داشت و حتی تسلط خاص بر نقل سند روایات داشت و طوری بیان می کردند که انگار با صاحبان سند، قرابت خاصی دارند. همین مسئله باعث شد سایر اساتید توجه خاصی به سند روایات و روایات داشته باشند.

 آیت الله مقتدایی اظهار داشت: امام راحل احترام خاصی برای آن عالم ربانی قائل بودند و تا زمانی که ایشان بودند با وجود شاگردان زیاد، اما روی منبر قرار نمی گرفتند و آن را به نوعی بی ادبی به آن مرجع تقلید می دانستند.

خاطرنشان می شود: در ادامه این جلسه، نمایشگاه دائمی از زندگی، شاگردان و سایر خدمات آن عالم ربانی درکتابخانه مرحوم آیت الله بروجردی توسط آیت الله مقتدایی افتتاح شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcirvay.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما