دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 78851
منبع : خبرگزاری مهر
همزمان با تابستان انجام می‌شود؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در ۲۳ کتابخانه قم

قم نيوز : کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در ۲۳ کتابخانه این استان همزمان با فصل تابستان خبر داد.
اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در ۲۳ کتابخانه قم
اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در ۲۳ کتابخانه قم
به گزارش قم نیوز رقیه حیدری با اشاره به اجرای برنامه‌های اوقاف فراغت برای کودکان و نوجوانان در فصل تابستان در قم افزود: طرح نشست‌های کتابخوان در کتابخانه‌های قم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار طرح نشست‌های کتابخوان اشتراک گذاری با لذت مطالعه یک کتاب است، افزود: در این طرح پنج تا هفت نفر از کودکان به صورت عمومی گرد هم جمع می‌شوند و کتابی را که مطالعه کرده‌اند برای مطالعه در اختیار سایر کودکان نیز قرار می‌دهند.

طرح قصه گویی برای خردسالان

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به برگزاری طرح قصه گویی برای خردسالان، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل برای کودکان برنامه جمع خوانی برای کودکان و نوجوانان است که در این طرح یک کتاب را به صورت گروهی مطالعه کرده و با یکدیگر در خصوص آن بحث می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های مناسبتی توسط این اداره کل اجرا می‌شود که در این طرح هر کتابخانه کتابی را برای مطالعه معرفی می‌کند و به بررسی آنها می‌پردازند.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت در ۲۳ کتابخانه استان قم در حال اجراست، افزود: برنامه‌های اوقاف فراغت در همه بخش‌های این استان نیز اجرا می‌شود، همچنین در بخش‌ها نیز کلاس‌های آموزشی سبک زندگی و مشاوره خانواده برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس‌های خوشنویسی

وی بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با انجمن خوشنویسان استان قم، کلاس‌های خوشنویسی در کتابخانه‌ها دایر می‌شود، همچنین کلاس‌های هنری و ادبی نیز با همکاری حوزه هنری اجرا می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: قصه خوانی و قصه گویی و کانون‌های ادبی برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: همه کتابخانه‌های استان قم مجهز به قفسه اسباب بازی هستند تا از این طریق کودکان بیشتر جذب کتابخانه‌ها شده و در کنار بازی، به مطالعه نیز علاقه‌مند شوند.

آموزش قصه خوانی برای کودکان توسط مادر

حیدری گفت: دوره آموزش قصه خوانی برای کودکان توسط مادر برگزار می‌شود که در این دوره، کتابدار بخش کودک گاهی از کودکان به همراه مادرشان دعوت می‌کند تا مادران با نحوه قصه گویی برای کودکان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک و نوجوان هستند، افزود: ۶ کتابخانه در شهر قم به صورت مجزا دارای بخش کودک و نوجوان هستند و همه بخش‌های استان نیز بخش کودک و نوجوان را به صورت مجزا دارند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizvay.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما