دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 78855
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله اعرافی: مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب برآمده از عنایات الهی و تفضل اهل بیت(ع)است

قم نيوز : مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب برآمده از عنایات الهی و تفضلات اهل بیت(ع)، تاریخ حوزه، خون سهدا و ایثارگران و تاریخ بیش از هزار ساله دین و اسلام که پیشتوانه پرورش رهبران و انسانهای بزرگ است، می باشد.
مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب برآمده از عنایات الهی و تفضل اهل بیت(ع)است
مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب برآمده از عنایات الهی و تفضل اهل بیت(ع)است
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت مدیره سه مجمع فرزندان شاهد، مجمع روحانیون جانباز، مجمع طلاب و روحانیون آزاده که در دفتر مدیر حوزه های علمیه، در قم برگزار شد گفت: لازم می دانم از مواضع حکیمانه و شجاعانه رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن از ایشان تشکر و قدردانی کنم. این نوع موضع برآمده از عنایات الهی و تفضلات اهل بیت(ع) و ریشه در تاریخ حوزه دارد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: این حوزه است که چنین صلابتی را در انسانها ایجاد می کند و در عین حال این موضع ایشان برآمده از خون شهدا و ایثارگران ملت و جوانان و برآمده از تاریخ بیش از هزار ساله ما که پیشتوانه پرورش رهبران و انسانهای بزرگ است، می باشد. خدا را بر این نعمت شاکریم و این حماسه امید تازه ای درمردم به وجود آورد.

امام جمعه قم در ادامه اظهار داشت: مدیریت حوزه در تلاش است منظومه جدید از تفکر امام راحل و رهبر انقلاب و مرجعیت در حوزه شکل گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: از دیگر افتخارات مدیریت جدید این است که امروز حوزه دارای سند کلان و برنامه 5 ساله شده است و دارای مضامین و برنامه های زیادی است که یکی از برنامه مسئله صیانت از اندیشه شهداء و تفکر امام راحل و... است. این زیر ساخت حوزه است و در حال انجام است.

وی عنوان کرد: امروز برای اولین بار حوزه دارای درختواره رشته ای شده و برای آنها برنامه تعریف کرده است. اجرای این طرح ها در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قطعا باعث پیشرفت و اعتلای حوزه و پاسخ گویی آن به سؤالات و شبهات خواهد شد.

آیت الله اعرافی بر تولید فکر، شکل گیری هئیت های اندیشه ورز، رسیدگی بهتر به کارهای خانواده های شهداء و ایثارگران حوزوی، شناسایی مؤسسات در ارتباط با شهداء برای رسیدن به توافق بهتر برای انجام مؤثرتر در مورد شهداء و ایثارگران حوزوی، جمع آوری آثار و وصایای شهداء و ثبت و ضبط آنها و شناسایی شاعران ایثارگر حوزوی و توجه به موزه دفاع مقدس با رویکرد جهاد، شهادت و حوزه و راه اندازی آن، راه اندازی شبکه خدمات اجتماعی حوزه و روحانیت در ارتباط با سیل زدگان و ایثار گران و تعامل با جبهه مقاومت و توجه به امت اسلامی تعامل با ملیت های مختلف تأکید کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccp4qm.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما