کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی رسیدن پیک مصرف برق استان قم به 820 مگاوات

خبرگزاری فارس , 28 خرداد 1398 ساعت 13:00

سرپرست امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: پیش بینی کردیم که امسال با افزایش تعداد مشترکان و افزایش دما، پیک مصرف برق در استان به 820 مگاوات برسد.


به گزارش قم نیوز سید محمد ارجمندزاده امروز با اشاره به پیک مصرف برق استان قم اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای استان، امسال تاکنون پیک مصرف برق قم به 735 مگاوات رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال 12 درصد رشد داشت، در سطح کشور هم این رشد مصرف برق مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: ضرورت مدیریت مصرف برق در روزهای گرم سال برای همه مشهود است، اوج مصرف برق استان قم طی روزهای 15 تیر الی 15 مرداد است. در سال گذشته دمای 47 درجه در استان ثبت شد و براساس پیش بینی، امسال یک و نیم تا دو درجه دمای استان قم بیشتر از سال گذشته است.

سرپرست امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: تلاش می‌کنیم که روزهای گرم سال را با حداقل خاموشی در استان طی کنیم، در این راستا کشاورزان قمی برق چاه‌های خود را طی ساعت‌های 12 الی 16 خاموش می‌کنند تا احتمال خاموشی در استان کاهش پیدا کند، همچنین ساعت کار ادارات استان در فصل تابستان برای مدیریت مصرف برق قم در ساعات پیک تغییر پیدا می‌کند.

ارجمندزاده مدیریت مصرف برق را شرط عدم خاموشی در استان قم دانست و تصریح کرد: اگر در ساعت‌های پیک مصرف برق در استان، مدیریت مصرف صورت بگیرد، خاموشی در قم نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پیک مصرف برق در استان قم 773 مگاوات بود و پیش بینی کردیم که امسال با افزایش تعداد مشترکان و افزایش دما، پیک مصرف برق در استان به 820 مگاوات برسد، اگر مصرف قم به اندازه این پیش بینی باشد، خاموشی در استان نخواهیم داشت، ولی در صورت عبور مصرف برق استان قم از 820 مگاوات، خاموشی در استان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78872

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78872/پیش-بینی-رسیدن-پیک-مصرف-برق-استان-قم-820-مگاوات

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir