سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 78877
منبع : خبرگزاری تسنیم

توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل توجیه‌پذیری ویژه آن از نظر بهره‌وری نهاده‌ها، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌قبول فعالیت‌های ناشی از آن است.
توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است
توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: در استان قم 7 برابر بیشتر از نیاز شهروندان گوشت تولید می‌شود.

وی افزود: برخی گونه‌های گیاهی که متناسب با اقلیم قم نیست باید با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های متولی ساماندهی شده و از توسعه و کاشت بیشتر آن‌ها خودداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: برای پایداری در تولید محصولات کشاورزی باید بهره‌وری نهاده‌های تولیدی در استان افزایش پیدا کند، با افزایش بهره‌وری نهاده‌های کشاورزی راندمان تولید بالاتر رفته و ارزش‌افزوده بیشتر نصیب فعالان می‌شود.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل توجیه‌پذیری ویژه آن از نظر بهره‌وری نهاده‌ها، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌قبول فعالیت‌های ناشی از آن است.

وی تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب، روش‌های نوین آبیاری در استان دنبال می‌شود، سال 97، 4 هزار هکتار از اراضی زارعی استان تحت پوشش آبیاری‌های تحت‌فشار و مکانیزه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به وضعیت امنیت غذایی استان ادامه داد: پیش‌نیازهای استان در رابطه با نهاده‌های مرتبط بادام و طیور به‌صورت کامل تأمین‌ شده و استان قم امسال کمبودی در هیچ‌ کدام از محصولات غذایی نخواهد داشت.

پورمیدانی ادامه داد: در رابطه با گندم نیز به حد مورد نیاز گندم خریداری و بخش مهمی از آن‌ها با انتقال به سیلوهای استان در حال ذخیره‌سازی است، در زمینه دامداری‌ها باید گفت که ساختار این مجتمع‌های تولیدی به‌هیچ‌ عنوان مطلوب و قابل‌ قبول نیست و همین مسئله عاملی در انتقال و شیوع بیماری‌های مختلف شده است.

وی خطر ریزگردها را گوشزد کرد و یادآور شد: خطر ریزگردها در قم یک تهدید واقعی در زمینه امنیت بوده و باید جدی گرفته شود، توسعه فضای سبز و حفظ مراتع از مهم‌ترین پیش‌نیازهای مدیریت ریزگردها است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgu79u.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما