کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی 190 مرکز رشد علوم در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس , 28 خرداد 1398 ساعت 16:43

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وجود 43 پارک علم و فناوری در کشور خبر داد و با اشاره به راه‌اندازی 190 مرکز رشد علوم در دانشگاه‌های کشور گفت: وزارت علوم به دنبال تولید ثروت از علم و ایجاد اشتغال و مهارت آموزی برای جوانان است.


به گزارش قم نیوز منصور غلامی ظهر امروز در دیدار با آیت الله سبحانی، خودکفایی در تامین نیروی کارشناس مورد نیاز کشور را از جمله مهمترین دستاوردهای دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: با این توان و ظرفیت در کادرسازی شرایطی ایجاد شده است تا جمهوری اسلامی نیازی به مشاوران و کارشناسان خارجی نداشته باشد.

وی یکی از طرح‌های در دستور کار وزارت علوم را در حوزه ساماندهی دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: به دنبال کیفی سازی و ارتقای سطح علمی مراکز موجود، تقویت بنیه علمی مراکز آموزش عالی، دادن ماموریت های تخصصی به دانشگاه ها و همچنین جلوگیری از توسعه غیر ضروری دانشگاه ها هستیم که این مسائل به طور جد در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر علوم توقف ماموریت های واحدهای آموزشی وابسته به دستگاه های دولتی برای ساماندهی وضعیت آموزش عالی در کشور را یادآور شد و با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر کشور در حوزه علمی در سال‌های اخیر بیان کرد: توانسته‌ایم در حوزه علوم نوظهوری چون نانو، زیست‌فناوری و سلول‌های بنیادی به جمع 10 کشور برتر دنیا بپیوندیم.

وی بررسی مشکلات جامعه در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی و تقویت ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه قراردادهای متنوعی منعقد شده که شرایط ارتباط صنعت و دانشگاه را بهبود می‌بخشد.

غلامی از وجود 43 پارک علم و فناوری در کشور خبر داد و با اشاره به راه‌اندازی 190 مرکز رشد علوم در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: وزارت علوم به دنبال تولید ثروت از علم و ایجاد اشتغال و مهارت آموزی برای جوانان است.

وی گفت: در سال های اخیر طرح های علمی قابل توجهی به صورت مشترک با کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته که این موحب تبادل تجارب و حضور پررنگ ایران در مجامع علمی جهان شده است.

وزیر علوم توانایی‌های کشور در حوزه علمی را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از جلوه‌های غنای مراکز علمی و دانشگاهی کشور این است که همه طرح های وزارت دفاع با همکاری دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

وی تحصیل 35 هزار دانشجوی خارجی در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: شورای سیاست‌گذاری در وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف و ایجاد تعامل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها با دانشجویان خارجی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78881

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78881/راه-اندازی-190-مرکز-رشد-علوم-دانشگاه-های-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir