کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر علوم: دانشجویان خارج از کشور را بدون پیچ‌وخم اداری استخدام می‌کنیم‌

خبرگزاری تسنیم , 28 خرداد 1398 ساعت 15:47

وزیر علوم با تاکید بر اینکه سیاستمان ‌جذب دانشجویان خارج از کشور به داخل است، گفت: اکثریت این دانشجویان علاقه به مردم ایران و کشور اسلامی ایران دارند تلاشمان این بوده تا این دانشجویان را بدون پیچ‌وخم اداری استخدام کنیم.


به گزارش قم نیوز منصور غلامی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مجموعه‌ای بزرگ و وسیع در سطح کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این مجموعه شامل دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ساماندهی آموزشی عالی افزود: متوقف کردن کمیت و کیفی سازی مراکز موجود در حال انجام است که هم سبب تقویت بنیه مراکز علمی و آموزشی می‌شود.

وی بیان کرد: سعی براین بوده تا در همه استان‌ها توزیع متعادلی از مراکز علمی طراحی شود، تربیت نیرو در راستای پرهیز از موازی کاری در حوزه‌های دانشگاهی طرح منسجمی بوده که گزارش شفاهی آن را به حضرت آقا داده‌ام تا نیروهایی متخصص در مراکز دانشگاهی تربیت شود.

غلامی با تأکید بر اینکه تضمین اولیه تحصیلات دانشگاهی برای داشتن شغل نبوده است، گفت: در همین ارتباط در دو سال اخیر دانشجویان را در حوزه‌های تحصیلی با مهارت‌های شغلی نیز آشنا می‌کنیم، توفیقات خوبی در این زمینه کسب کرده‌ایم و دانشجویان نیز از رضایتمندی  لازم برخوردار هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از باب تأمین نیروی کارشناسی نیازی به هیچ گروه و نیروی انسانی خارج از کشور نداریم، تصریح کرد: دانشگاه‌های ما در زمینه علوم جدید کارهای خوبی انجام داده‌اند و در این رابطه در رتبه‌های اول در سطح جهان هستیم.

وی با بیان ابراز رضایت مقام معظم رهبری از رشد علمی کشور خاطرنشان کرد: در راستای رشد علمی کشور مشوق‌هایی را برای دانشگاهیان تعریف کرده‌ایم، شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در کشور داریم که بخش مهمی از آن‌ها در کنار دانشگاه‌ها شکل‌گرفته‌اند.

غلامی از وجود 43 پارک علم و فناوری در کشور خبر داد و تأکید کرد: 197 مرکز رشد هم در داخل دانشگاه‌ها وجود دارند که همگی در راستای تولید ثروت به سمت علم و فناوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه روابط  بین‌الملل نیز گفت: در زمینه صنایع دفاعی همه پروژه‌هایی که وزارت دفاع انجام داده یک‌طرف آن دانشگاه‌ها بوده‌اند، در حوزه دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی خوبی در دانشگاه‌ها جذب‌شده‌اند و تلاش این بوده که جوانان نخبه را به کشور برگردانیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلان جذب دانشجویان خارج از کشور به داخل بوده است، خاطرنشان کرد: اکثریت  این دانشجویان علاقه به مردم ایران و کشور اسلامی ایران دارند تلاشمان این بوده تا این دانشجویان را بدون پیچ‌وخم اداری استخدام کنیم.

غلامی از تحصیل 35 هزار دانشجوی خارجی در کشور خبر داد و افزود: در حوزه دانشجویی هم تمام تلاش این بوده که دانشجویان ما آرامش داشته باشند، دانشجویان در مسائل کشور آگاهانه برخورد کرده‌اند درعین‌حال نشست‌ها، مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فضای فرهنگی جامعه را در مقایسه با فضای عمومی جامعه، بسیار عنوان کرد و افزود: پویش‌های متعددی از سوی نهادهای مختلف انجام‌شده که حاکی از بالا بودن اعتقادات قلبی دانشجویان به اسلام، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم است.

 وی با اشاره به وجود دانشگاه‌هایی در کشور که مختص بانوان است، گفت: هر چه قدر که این دانشگاه‌ها کیفیتشان بهتر باشد کمک به ارتقا و رشد جامعه اسلامی خواهد کرد.

غلامی با بیان اینکه حضور دانشگاهیان در دستگاه‌های اجرایی پررنگ‌تر شده است، تأکید کرد: مطالعه مسئله سیل اخیر یکی از این موارد بوده که امیدواری و اعتمادی را در میان محیط‌های دانشگاهی افزایش می‌دهد، به‌صورت مستقیم با صاحبان صنایع هم ارتباط برقرار است و دانشگاه‌ها وارد حل مسائل جامعه می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: سهم برابر برای حل مشکل جامعه و صنعت در بخش مقالات گذاشته‌ایم تا دانشگاهیان احساس نکنند اگر مقاله‌ای نوشته‌اند به مشکل بر خواهند خورد، خوشبختانه از باب تأمین نیازهای اولیه و پرداخت‌های ضروری مشکلی نداشته‌اند امیدواریم در سال آینده منابع تحقیقاتی را بیش از این تأمین کنیم.

وی با تأکید بر متمرکز کردن آزمایشگاه‌های مجهز در سطح کشور در سطح منطقه‌ای عنوان کرد: استفاده بهینه از منابع و در اختیار محققین قرار گرفتن ازجمله مواردی بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78882

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78882/وزیر-علوم-دانشجویان-خارج-کشور-بدون-پیچ-وخم-اداری-استخدام-می-کنیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir