چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 78924
منبع : خبرگزاری تسنیم

شفافیت و قاطعیت در قوانین شوراها وجود ندارد

قم نيوز : نائب رئیس شورای شهر قم گفت: انتظارات مردم از شهرداری و شوراها فراتر از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی است، هرچند شفافیت و قاطعیت در قوانین شوراها وجود ندارد و این کار شهرداری‌ها را برای مدیریت یکپارچه شهری با مشکل روبرو کرده است.
شفافیت و قاطعیت در قوانین شوراها وجود ندارد
شفافیت و قاطعیت در قوانین شوراها وجود ندارد
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری ظهر امروز در نخستین جلسه هیئت اندیشه‌ورز شورای شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به اهداف شکل‌گیری این جلسات اظهار داشت: هدف‌گذاری این مجموعه استفاده از ظرفیت نخبگان استان برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها، شناخت مسائل، ظرفیت‌ها، مشکلات و دریافت پیشنهاد جز وظایف شوراها بوده و ما نیازمند حلقه اتصال کامل با مردم و نخبگان هستیم، افزود: متأسفانه در کشور و استان‌ها این حلقه زیاد شکل نگرفته است.

ورودی‌های شهر قم درشان این شهر مقدس نیست

نائب رئیس شورای شهر قم، استفاده از پیشنهادات و به کاری گیری مشارکت‌ها را از وظایف شوراها دانست و ابراز کرد: مشارکت‌ها در نظام تصمیم‌گیری تعریف می‌شود که در برخی از شورایاری‌ها به‌صورت انتخابی یا انتصابی این موضوع شکل‌گرفته است.

وی با تأکید بر نقش شورایاری‌ها در شهرها خاطرنشان کرد: در دوره چهارم، شورای شهر به دنبال تشکیل شورایاری در شهر قم بود که به علت برخی موانع و مشکلات این اتفاق رخ نداد که به نظر می‌رسد اتاق‌های فکر باید کمک‌کننده مدیریت شهری باشند.

بختیاری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در اتاق فکر شورای شهر قم تصریح کرد: این کارگروه‌ها می‌توانند دستور کار را یا از جانب شورا یا به‌صورت طرح‌های خودشان در دستور کار قرار داده و نظارت کارشناسی ارائه دهند.

وی با تأکید بر نقش بانوان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های شورای شهر عنوان کرد: مدیریت شهری حجم عظیمی از فعالیت‌ها را داشته که بخشی از فعالیت‌ها بر عهده شهرداری است و امروزه شهرداری از فعالیت‌های صرف معماری، خدماتی، عمرانی و شهرسازی خارج‌شده‌اند، هرچند این روند با کندی روبروست.

نائب رئیس شورای شهر قم ادامه داد: انتظارات مردم از شهرداری و شوراها فراتر از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی است، هرچند شفافیت و قاطعیت در قوانین شوراها وجود ندارد و این کار شهرداری‌ها را برای مدیریت یکپارچه شهری با مشکل روبرو کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌اندازهای شهر قم برای سال‌های 1400 و 1414 اظهار داشت: هدف‌گذاری‌ها در این زمینه انجام‌شده ولی با کندی روبرو است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxhea.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما