چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 78940
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
هشدار حجت الاسلام آشتیانی؛

می خواهند قم را آندلس کنند

قم نيوز : امروز آمارها وتحلیل هایی که از وضعیت شهر قم و سایر شهرها گرفته شده، نشان دهنده این واقعیت است که دشمنان به دنبال تخریب شهر مقدس قم به روش شهر آندلس هستند.
می خواهند قم را آندلس کنند
می خواهند قم را آندلس کنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی پیش از ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری  حوزه و هفته نامه افق حوزه با قدر دانی از زحمات و تلاش های خبری رسانه رسمی حوزه، گفت:اطلاع رسانی به موقع باعث حنثی سازی بسیاری از توطئه های دشمنان علیه روحانیت و موجب اعتماد مردم به روحانیت شده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه های علمیه افزود: جای تعجب است رسانه ای به این مهمی که این قدر دقیق مشغول اطلاع رسانی و خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه روحانیت است، کمتر مورد حمایت قرار می گیرد و بعضا مشاهده می شود رسانه ای که چندان اثرگذار نیست، به دلیل ارتباط خوب با مسئولین و مجلس، مورد حمایت می باشند.


ایجاد امید در جامعه

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اتفاقات اخیر و شواهد نشان می دهد که دشمن به شدت درحال فعالیت است و اینجا نقش خبرگزاری حوزه برای ایجاد امید در بین مردم و خنثی کردن توطئه دشمنان بسیار پررنگ تر می شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: باید توجه داشت خبرگزاری حوزه جدای از انتشار اخبار، رسالت های دیگری  هم دارد که از جمله ایجاد امید در جامعه نسبت به نظام و انقلاب،  تحلیل درست از حوادث، اطلاع رسانی به موقع، خنثی کردن توطئه دشمنان علیه نظام و روحانیت است.

وی بیان داشت: از دیگر وظایف نقل اخبار مراجع و بزرگان حوزه در داخل و فضای بین الملل و حضور به موقع در کوران حوادث، بصیرت افزایی و... است.

جریان سازی منویات رهبر انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: یکی از وقایعی که خبرگزاری حوزه می توانست باجریان سازی نسبت به آن، نقشش را بیش از گذشته نشان دهد، همین دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب است. بیانات رهبر انقلاب باعث شد مردم به نقش رهبری به خوبی پی ببرند و همین پیام باعث عزت شیعه شد. این نوع مسائل نیازمند به اطلاع رسانی دقیق است و تکرار چند بار هم نباید باعث خسته شدن این مجموعه شود.

نشر به موقع اخبار مراجع تقلید و بزرگان حوزه

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: از دیگر مسائلی که این خبرگزاری می تواند نسبت به آن، نقش آفرین باشد، این است که با نشر دقیق و صحیح اخبار حوزه، بزرگان،  مراجع تقلید و افرادی و مؤسساتی که به صورت ناشناخته در حوزه در حال فعالیت هستند حوزه را از مظلومیت خارج کند. در حوزه اتفاقات زیادی می افتد اما چون این مسائل اطلاع رسانی نمی شود، باعث شده مردم از وقایع حوزه اطلاع نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: تلاش همه دشمنان این است مردم از حوزه و روحانیت جدا شوند، اما خبرگزاری حوزه می تواند با جریان سازی به موقع از وقایع و موضع گیری های بزرگان حوزه، پیوند بین روحانیت ومردم و جامعه را محکم تر کند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر استان قم بیان داشت: از دیگر رسالت ها این است در سخنان رهبر انقلاب، پیام ها و کدهایی است و لازم است با هوشیاری این کدها مثلا فلسطین، یمن و مقاومت و... را دنبال، جریان سازی و اطلاع رسانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: معتقدم باید نسبت به گام دوم منویات رهبر انقلاب بصیرت افزایی و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا همگان به میدان بیایند و این منویات گام دوم را اجرای کنند. متأسفانه بعضی نسبت به این گام اعتقاد چندانی ندارند.

نقش رسانه های دینی برای همکاری با ستاد امر به معروف

معاون جامعه مدرسین حوزه های علمیه افزود: امروز دنیا از جنگ فیزیکی و تسلیحاتی به ایران اسلامی مأیوس است و بهترین راه مقابله را نشر فساد، بد حجابی وبی حجابی می دانند. این برنامه در دستور کار معاندین به نظام و انقلاب در خارج مرزها قرار گرفته و به شدت در نشر آن هستند و این مسئله موجب نگرانی است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر استان قم با بیان این که  امروز شرایط قم نامناسبتر از گذشته  شده است بیان داشت: امروز آمارها وتحلیل هایی که از وضعیت شهر قم و سایر شهرها گرفته شده و داده می شود، نشان دهنده این واقعیت است که دشمنان به دنبال این مسئله می باشند همان برنامه هایی که برای تخریب شهر آندلس اجرا کردند، در ایران، قم و سایر شهرها پیاده کنند. اینجا نقش رسانه ها بسیار پررنگ می شود و باید رسانه ها باتمام توان جلوی فعالیت دشمنان را بگیرند.

وی بیان داشت: معتقدم ایجاد تفاهم نامه همکاری وهم فکری بین خبرگزاری حوزه وستاد امر به معروف می تواند برای خنثی کردن برنامه های دشمنان مؤثر باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvwnq.23n6kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما