پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب : 78948
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس جامعة‌المصطفی:

طلاب جامعه‌المصطفی سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی هستند

قم نيوز : تمام دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، از مهم‌ترین سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
طلاب جامعه‌المصطفی سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی هستند
طلاب جامعه‌المصطفی سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباسی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ جامعه‌المصطفی و آموزش و پرورش، گزارشی از فعالیت‌های جامعةالمصطفی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی از تلفیق دو سازمان فعال در حوزه آموزش‌های اسلامی در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است که در جهان به عنوان مجموعه ای شناخته شده، برکات فراوانی به همراه داشته است.

وی با بیان این که جامعه‌المصطفی از محورهای اساسی و تأثیرگذار در میان دانشگاه‌های اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: جامعه‌المصطفی به عنوان مجموعه‌ای علمی مطابق با گفتمان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شناخته می شود که عضویت اتحادیه‌های مختلف بین‌المللی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی تحصیل بیش از پنجاه‌هزار نفری دانش‌پژوهانی از 132 ملیت جهان را از افتخارات آموزشی جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان داشت: جامعه‌المصطفی به عنوان بین‌المللی‌ترین مرکز علمی کشور، ضمن تأسیس مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی در استان‌های مختلف، نمایندگی‌های فعالی را در سراسر جهان راه‌اندازی نموده است.

وی نمایندگی جامعه‌المصطفی در گرگان، را یکی از افتخارات این مرکز دانست و ابراز داشت: درب جامعة‌المصطفی همواره به روی تمام پیروان ادیان و مذاهب اسلامی باز است؛ به گونه‌ای که تنها در جامعه‌المصطفی- واحد گرگان بیش از هزار نفر از پیروان مذاهب مختلف اسلامی مشغول فراگیری  علوم دینی هستند.

رئیس جامعه‌المصطفی به گستره شبکه‌سازی های المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره نمود و یادآور شد: جامعه‌المصطفی با توسعه رشته‌های دانشی در قلمروهای گوناگون علوم اسلامی، علوم انسانی و فرهنگ و زبان، گرایش‌های مختلفی را در این حوزه های علمی راه‌اندازی نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های دانشی دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، اذعان داشت: در جامعةالمصطفی بیش از 160 رشته و گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود که براساس طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی، این مهم به چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

وی اهتمام به آموزش‌های مجازی و بهره‌گیری از این ظرفیت جدید را از راهبردهای توسعه‌ای جامعة‌المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی با فعال‌سازی آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی تحت عنوان مؤسسه الحکمه، دوره‌های مختلفی را ناظر به نیازهای نخبگان علمی جهان ترسیم و برگزار می‌کند.

رئیس جامعه‌المصطفی مهارت‌افزایی کاربردی را از دیگر رویکردهای جامعة‌المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌های کاربردی جامعه‌المصطفی، ناظر به نیازهای میدانی و نوع فعالیت دانش‌آموختگان ارائه می‌گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر این که جامعه‌المصطفی صدهاهزار نفر از جهانیان را با زبان و ادبیات فارسی آشنا نموده است، تصریح کرد: جامعه‌المصطفی با آموزش زبان و ادبیات فارسی و گسترش این زبان در دنیا، خدمات شایسته‌ای رقم زده و سفیران فرهنگی را در میان ملت‌های مختلف تربیت نموده است.

وی کمک به دیپلماسی فرهنگی و عمومی را از ثمرات فعالیت جامعة‌المصطفی دانست و یادآور شد: تمام دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، از مهم‌ترین سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی و عمومی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

رئیس جامعة‌المصطفی قم را کانون فعالیت‌های بین‌المللی این نهاد فاخر بین المللی برشمرد و ابراز داشت: ضمن اذعان به وجهه معارفی قم و وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، جامعة‌المصطفی از دیگر پایه‌های بین‌المللی‌سازی قم به شمار می‌رود. بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، نیازمند توجه روزافزون مسئولان استانی و کشوری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در پایان سخنان خود پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی و فرهنگی خانواده طلاب و دانش‌پژوهان را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: المصطفائیان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به شمار می‌روند؛ فعال‌سازی بایسته این ظرفیت عظیم، دست‌آوردهای فرامنطقه‌ای ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

حمید رضا شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این دیدار، ضمن تقدیر از میزبانی جامعة المصطفی و فعالیت‌های فاخر آن در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل ارائه و تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی پیش رو، میزبان بیش از 263هزار دانش‌آموز خواهد بود.

وی با بیان این که قم، تنها استانی است که بیش از 98درصد آمار دانش‌آموزی آن در مرکز استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: سازمان‌دهی فضاهای آموزشی و استقبال از دانش‌آموزان، از دغدغه‌های اساسی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به شمار می‌رود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به این که از سال 1392 تاکنون، بیش از 161 فضای آموزشی احداث و مقاوم‌سازی شده که بخش عظیم آن را مجمع خیرین مدرسه‌ساز صورت داده است، ابراز داشت: اگر چنین رویکردی اعمال نمی‌شد، اکنون با کمبود شدید فضای آموزشی در استان روبه‌رو می‌شدیم و تراکم آموزشی گسترده‌ای داشتیم.

وی افزود: با وجود همه تلاش‌ها در عرصه احداث و مقاوم‌سازی مدارس آموزشی، هنوز با تراکم جمعیتی چشم‌گیری روبه‌رو هستیم. متأسفانه، علی رغم استقبال خیرین مدرسه‌ساز، با فقدان کاربری فضاهای آموزشی و کمبود زمین مواجهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، در ادامه، به ظرفیت‌های پیش روی آموزش و پرورش استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان 87درصد مدارس ابتدایی استان قم دوشیفته فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfc1de.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما