پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 78960
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت:

۶ واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۶ واحد صنعتی راکد و غیرفعال با ظرفیت اشتغال ۳۳ تن، به چرخه تولید استان بازگشت.
۶ واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت
۶ واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ضمن اشاره به اینکه هدف اصلی از ارائه تسهیلات رونق تولید به متقاضیان، حفظ وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و ارتقای آن است، بیان کرد: در این مدت ۱۴۱ طرح صنعتی به منظور دریافت چهار هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک های استان معرفی شد.

وی افزود: همچنین در طول مدت یاد شده برای ۱۱۵ واحد مبلغ سه هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که با لحاظ پرداخت های مستقیم ثبت شده در سامانه به واحدهای صنعتی متقاضی، این رقم به پنج هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال می رسد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات قم در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ادامه داد: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان طی این مدت از نظر وزنی ۲۵ هزار تن و از منظر سرمایه ای ۲۷ میلیون دلار بوده است.

سیجانی گفت: عمده کالاهای صادراتی از قم در این مدت شامل مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، اسنک، سوخت‌ها و روغن های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، شیرآلات بهداشتی، ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک، هواکش، فیلتر دستگاه تصویه آب، مفتول مسی، الیاف سنتتیک، کفش و محصولات شیمیایی آلی بوده است.

وی بیان کرد: عراق، هند، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، امارات، ارمنستان، آذربایجان و بلغارستان کشورهای اصلی هدف صادراتی محصولات تولید شده در قم بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین صادرات استان بر اساس مبدا تولید از لحاظ وزنی ۳۶ هزار تن و به ارزش ۴۳ میلیون دلار بوده است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjyhea.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما