پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 78963
منبع : خبرگزاری ايرنا
آیت‌الله حسینی بوشهری:

فضای مجازی در خدمت گسترش فرهنگ نماز باشد

قم نيوز : نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه ، استفاده از فضای مجازی را یکی برنامه ها برای تحقق این امر ذکر کرد.
فضای مجازی در خدمت گسترش فرهنگ نماز باشد
فضای مجازی در خدمت گسترش فرهنگ نماز باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در نشست توجیهی «نماز درراه، شهر» در مجتمع یاوران مهدی قم افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز باید از فضای مجازی استفاده مناسبی شود.

وی درادامه اظهار داشت: گسترش فضای عمومی اقامه نماز وظیفه تمام مبلغان دینی است، اگر محلات کشور، مسجد محور شود و جاذبه‌های لازم برای حضور جوانان در مسجد تقویت گردد فضای معنوی جامعه تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مساله نماز اظهار داشت: طبق تعالیم اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی اقامه نماز در جامعه است که احداث مساجد و نمازخانه از بسترهای عمل به این فریضه الهی می باشد.
وی اظهار داشت: خلوت بودن نمازهای جماعت و فاصله داشتن مساجد کشور با مساجد تراز جامعه اسلامی از ضعف‌های اقامه فریضه نماز در کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: بودجه اقامه نماز در سطح کشور باید افزایش پیدا کرده و بسترهای لازم برای توسعه این فریضه الهی فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساله غدیرخم گفت: در اهمیت غدیر همین بس است که ابلاغ ولایت امام علی (ع) با اتمام رسالت رسول گرامی اسلام گره‌خورده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: مسئله ولایت فقیه ادامه مساله امامت و غدیر بوده و ریشه اصلی آن به متون و تعالیم دینی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر حادثه غدیر همان‌گونه که رسول گرامی اسلام پیش‌بینی کرده بود اجرا می‌شد بزرگ‌ترین حالت در وحدت امت اسلامی اتفاق می‌افتد.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: وظیفه مذاهب اسلامی در دوران فعلی حفظ وحدت و تقویت بنیان‌های اعتقادی و اشتراکات مذهبی برای مبارزه و خنثی‌سازی نقشه‌های اختلاف انگیزانه دشمنان است.
وی اظهار کرد: محور و مبنای قبولی عبادات در منطق اسلام مساله ولایت است، بین ولایت و تمام عقاید دینی پیوستگی دائمی وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) بیان کرد: اسلام بر ۵ پایه اساسی نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است که در این بین آن‌گونه که به مساله ولایت سفارش شده به پایه‌های دیگر تاکید نشده است.
وی اضافه کرد: مردم از صدر اسلام نسبت به نماز، روز، زکات و حج توجه بیشتری به خرج داده و مساله ولایت را که کلید تمام پایه‌های اسلام است کم توجهی کرده‌اند.
امام‌جمعه قم ادامه داد: عمل به نماز، روز، حج و زکات زمانی به‌درستی در سطح جامعه اجرا می‌شود که تحت فرمان ولایت باشد، طبق روایات اسلامی عبادات فردی که تحت ولایت نباشد به‌عنوان اهل ایمان شناخته نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: برخی از گزارش‌هایی که از مدارس به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، نباید اجازه دهیم که دشمن از جبهه خودی به نفع خودش سرباز بگیرد.
وی همچنین با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن گفت: مواضع مقام معظم رهبری در این دیدار اقتدار و عظمت اسلام و ولایت را بار دیگر نشان داد، در دنیای امروز هیچ کشوری جز ایران جرات ایستادن در برابر آمریکا را ندارد.
در این همایش از جمعی از دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های مختلف کشور تقدیر و لوح تقدیری از جانب آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه قم به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc1oqm.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما