پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : 78966
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله خاتمی: کشف حجاب نقشه و توطئه دشمن است

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کشف حجاب، نقشه و توطئه دشمن و نقشه رضاخانی است، در برابر این توطئه نمی‌شود دست روی دست گذاشت.
آیت‌الله خاتمی: کشف حجاب نقشه و توطئه دشمن است
آیت‌الله خاتمی: کشف حجاب نقشه و توطئه دشمن است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید احمد خاتمی در دیدار فرمانده انتظامی قم با تقدیر از خدمت صادقانه پلیس در ابعاد مختلف امنیت اظهار داشت: گزارش دلگرم‌کننده و جامعی ارائه شد، البته ائمه جمعه سراسر کشور نیز از اقدام جانانه فرمانده ناجا در اجرای طرح ناظر و برخورد با بی‌حجابی تشکر دارند.

وی افزود: در 40 سالگی انقلاب دیده می‌شود توطئه‌های خارجی و داخلی افزایش‌یافته و به فضل خداوند متعال توطئه‌ها خنثی شده و از این مشکلات عبور  می‌کنیم.

وی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که هر کس بدحجاب یا بی‌حجاب بود، دشمن نظام است بلکه معتقدم توجه و آگاهی ندارند و نمی‌دانند که عمق عمل آنان چه خطری حتی برای خودشان دارد، اما اینکه خطر و توطئه است این جای انکار ندارد.

خاتمی افزود: امام صادق(ع) راه چاره را یاد داده و می‌فرمایند «مَا جَعَلَ اللَّهُ بَسْطَ اللِّسَانِ وَ کَفَّ الْیَدِ وَ لَکِنْ جَعَلَهُمَا یُبْسَطَانِ‌ مَعاً وَ یُکَفَّانِ مَعا» خدا نمی‌پسندد زبان‌باز ولی دست‌بسته باشد یعنی باید هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی باشد، کار اجرایی یعنی اجرای قانون، تأکید می‌کنم برخورد فیزیکی قطعاً باید قانونی باشد و مجریان قانون باید در این عرصه وارد شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌طور که کشف حجاب منکر است، قانون‌شکنی هم در جمهوری اسلامی منکر است و هر کار غیرقانونی محکوم است، سخن این است که باید در این عرصه تدبیر کرد، تدبیر همان قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است. 25 دستگاه باید به وظیفه خود عمل کنند، اینکه فقط نیروی انتظامی را وارد میدان کنند و ناجا یکه و تنها ورود کند و هزینه‌هایش را به جان بخرد، این آن قانون نیست، بلکه باید همه دستگاه‌ها وارد شوند.

امام‌جمعه تهران استفاده از قدرت و انجام کار فرهنگی برای مقابله با منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از مرتکبان منکر، وقیح و پررو شده‌اند و نمونه‌هایی که در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود و این خطرناک است.

وی افزود: نباید کار به‌جایی برسد که مرتکبان منکر با ناهیان از منکر برخورد فیزیکی کنند، این خطر جدی است. بایستی قوه قضائیه و نیروی انتظامی به وظیفه‌اش عمل کند، همان‌طور که تاکنون عمل و مقابله کرده‌اند، نظام، نظام اسلامی است و در نظام اسلامی دین اصل است.

خاتمی یکی از اهداف انقلاب اسلامی را گرفتن جلوی منکرات، فساد و فحشا عنوان و تصریح کرد: مردم از فساد دوران طاغوت به ستوه آمده بودند و می‌خواستند فضا پاک باشد ولی احساس می‌شود کسانی می‌خواهند انقلاب را به ارتجاع و عقب برگردانند و قطعاً متدینین این را تحمل نمی‌کنند، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی باید جلودار اجرای قانون باشند، مردم هم تشکر و حمایت خواهند کرد.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تأکید می‌کنم مأموران اجرایی این عرصه باید انگیزه ذاتی و مضاعف داشته باشند و کسانی باشند که برای عفاف دل بسوزانند و دقت کنند که سوژه به دست مرتکبان منکر ندهند. برخورد باید قانونی باشد، حتی اگر مرتکب منکر تندی کرد، مأمور نظام با او مقابله نکند، بگذارد قانون با او برخورد و مقابله کند. فضای مجازی اکنون در دسترس است و همین بخش را بزرگ می‌کنند و نمی‌گویند متخلف چه‌کاری کرده است، کار او را نمی‌گویند اما برخوردی را که مأمور نظام انجام داده آن را بزرگ و منتشر می‌کنند.

وی افزود: اگر هنجارشکنان قدرت نظام را برای مقابله با هنجارشکنی ببینند، همین بازدارنده است در برخورد با بی‌حجابی به پیامک و احضار نباید اکتفا شود، درجاهایی که هنجارشکنان حضور می‌یابند به‌ویژه در خیابان‌هایی که متخلفان جولان می‌دهند، باید قدرت نظام را در آنجا مشاهده کنند.

خاتمی اظهار داشت: در فضای جامعه تا گشت را مطرح می‌کنیم، بمباران می‌کنند که گشت چنین و چنان است، کشف حجاب کنندگان و طرفداران آن‌ها علیه پلیس فضاسازی می‌کنند، وقتی راه، راه حق است، پلیس باید به قانون عمل کند و از فضاسازی‌ها نترسد و عقب‌نشینی نکند، اگر عقب‌نشینی شود ضربه‌اش چند برابر خواهد شد، بنابراین محکم بایستید.

وی بیان کرد: سابقه کشف حجاب به دو نفر می‌رسد یکی به زنی فاسد و فاسق بنام «قره‌العین» بهایی که برای کشاندن جوانان به مذهب فاسد و انحرافی بهائیت با کشف حجاب و ظاهری عریان وارد شد و دوم رضاخان قلدر که در طول 20 سال قدرتش تنها یک سفر خارجی داشت. سفرهای خارجی دیپلماتیک او 2 الی 3 روز است ولی این سفر رضاخان 12 روز طول کشید آن‌هم به ترکیه که در آن روز نماد یک کشور لائیک بود و در آنجا نسخه لائیک را به او آموزش دادند که چگونه با دین مبارزه کند و او نیز سه نسخه آن‌ها را در کشور ایران اجرایی کرد، نسخه اول مقابله با حجاب، دوم مقابله با روحانیت و سوم مقابله با عزاداری بود.

امام‌جمعه تهران با تأکید بر اینکه کشف حجاب، نقشه و توطئه دشمن و نقشه رضاخانی است، خاطرنشان کرد: در برابر این توطئه نمی‌شود دست روی دست گذاشت، آنچه در این عرصه قابل‌توجه است این بوده که به ظرایف این عرصه توجه شود، واقعاً انگیزه همه باید اصلاح باشد و اگر کسی که مرتکب منکر شده و در کلانتری یا مراکز نیروی انتظامی از رفتارش پشیمان و اصلاح شد و شما پشیمانی‌اش را احساس کردید، او را رها کنید، قرار بر این است که مرتکب منکر اصلاح شود.

وی ضمن قدردانی و تشکر از طرح‌های دلسوزانه نیروی انتظامی گفت: مرتکبان منکر چنین فکر کنند که این طرح مقطعی است و فقط در طول تابستان که هوا گرم است اجرا می‌شود و تمام خواهد شد، توجهی نخواهند کرد ولی اگر مرتکبان منکر به این باور برسند که نظام جدی است، توجه می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل و عظیم الشان(ره) فرمود: همه‌چیز اسلام برای ما مهم است، سامان یافتن زندگی مردم برای ما مهم است، اجرای احکام اسلام مهم است و ما موظف هستیم به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف این نظام اسلامی را حفظ کنیم و خداوند نیز عنایت خواهد کرد.

عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم در ابتدای این دیدار گزارش مبسوطی از اهداف، نحوه و مراحل اجرای طرح ناظر یک ارائه و بر تصمیم و اراده قاطع پلیس در برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب تأکید کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfv1de.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما