قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا گفت: ما در برابر تروریسم اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ایستادگی کرده و آماده همه نوع فداکاری هستیم و به دلیل عهد شکنی، خباثت شما، فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نشده است.
امام جمعه قم: ایران آماده مقابله با تروریستم اقتصادی، نظامی و امنیتی است/ فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نشده است
امام جمعه قم: ایران آماده مقابله با تروریستم اقتصادی، نظامی و امنیتی است/ فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نشده است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه تبلیغ دینی باید به روز بوده و با تبلیغ جامع و درست دینی جامعه در مسیر درست حرکت کند، اظهار کرد: تبلیغ دین بیش از همه بر عهده خود مردم است؛ مردم باید در عرصه تبلیغ دین پیشگام باشند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون از قدیم وابسته به مردم بوده و مبلغان از مردم الهام گرفته و امور خود را تامین می کردند، یادآور شد: امروز بار فعالیت‌های فرهنگی و دینی باید بر دوش مردم باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه و دستگاه‌های فرهنگی در این عرصه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت هم در حوزه تبلیغ دین زمینه سازی و آماده کردن مقدمات لازم ضروری است؛ دولت اسلامی تنها دولت رفاه و تامین نیازهای مادی نیست در منطق اسلام دولت مسؤول معیشت جامعه بوده و در قبال سعادت اخروی جامعه وظیفه دارد.

وی در ادامه به وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: انتظار جامعه این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال‌تر شده، جلسات برگزار شده، مصوبات ابلاغ شده و اجرای آنها نیز پیگیری شود؛ در این زمینه خلاهایی را شاهد هستیم که باید توجه لازم برای رفع این خلاها صورت گیرد.

اعرافی با تبریک روز اصناف و تقدیر از خدمات اصناف گفت: کسب و کار و تجارت در جامعه اسلامی باید بر اصول اخلاقی و دینی استوار باشد و در شرایط تحریم و دشواری‌های اقتصادی، اصناف و بازاریان باید نسبت به سلامت بازار و کنترل نرخ‌ها اهتمام داشته باشند.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه افزود: عدالت باید در جامعه دینی محقق شده و قوه قضاییه در طراز انقلاب اسلامی در درون سالم بوده و دارای سرعت و شتاب است. فنی و کارشناسی بودن، کاهش پرونده‌ها، پیشگیری از مفاسد با همکاری بخش‌های دیگر و مبارزه قاطع و بی امان با مفاسد اقتصادی در کشور از دیگر وظایف قوه قضاییه است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: امیدواریم در این عرصه شاهد کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر باشیم.

اعرافی با اشاره به اینکه قم باید نماد اخلاق، دین، معرفت، آگاهی و منزه از مفاسد اخلاقی و بی بندوباری باشد، تصریح کرد: شهر قم از این آسیب‌ها منزه است ولی اندک آن هم قابل قبول نیست؛ مسؤولیت نخست با مردم قم بوده و دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی نیز در جای خود مسؤولیت‌های قابل توجهی دارند.

وی تاکید کرد: زیرساخت فرهنگ سالم و شهر انقلابی و پیشرو در اختیار مردم است البته نباید مسؤولان خود را کنار بکشند چرا که وظایف سنگینی بردوش دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: خدا را بر این نعمت بزرگ شاکریم، موضع گیری رهبری دیپلماسی عزت، خردمندی و استقلال در برابر دشمنان بود. دیپلماسی ما باید نقطه هدف خود را بر مبنای اصولی ببیند که در گفت وگوی رهبری با نخست وزیر ژاپن تجلی کرد.

وی تاکید کرد: همه دولتمردان و دستگاه‌ها باید از این عزت و اقتدار، خرد و عقلانیت الهام گرفته و دشمن با زبونی و پستی به عقب خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر دو اقدام مهم از سوی نیروهای امنیتی ما صورت گرفت، اظهار کرد: کشف و انهدام شبکه عظیم و پیچیده آمریکا در فضای مجازی کار بزرگی بود که سربازان گمنام امام زمان انجام دادند. بسیاری از دستگاه‌های جاسوسی دنیا از این اقدام متعجب شدند و شر بزرگی از سر کشور دفع شد و قدرت علمی و فناوری کشور به رخ دشمنان کشیده شد.

اعرافی هدف گیری پهپاد سری آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت: سپاه نشان داد در برابر سلاح‌های فوق پیشرفته و سری آمادگی لازم را دارد و بر خلاف تصور قلدرهای عالم نشان دادیم که از سیستم‌های پیشرفته ای برخورداریم و به یاری خداوند هر تهاجمی را نسبت به ایران اسلامی با شجاعت و قدرت دفع خواهیم کرد.

وی گفت: ما اهل جنگ نیستیم ولی در برابر هر تهاجمی آمادگی مقابله داریم؛ ما در برابر تروریسم اقتصادی، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ایستادگی کرده و آماده همه نوع فداکاری هستیم و به دلیل عهد شکنی، خباثت شما، فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نشده است.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده حضور مردم کمرنگ شده و به وعده‌های داده شده به سرعت عمل نشده است که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccxoqm.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما