جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 78997
منبع : خبرگزاری ايرنا

درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم با اشاره به ارزیابی دقیق وضعیت صادرات و واردات کالاها توسط گمرکات استان گفت: درآمد این دستگاه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید
درآمد گمرکات قم در سال جاری به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید
به گزارش قم نیوز محمد خلیلی بیان کرد: از مجموع کل درآمد این مدت، مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال درآمد استانی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت در بخش صادرات ۲۴ هزار و ۹۹۸ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی، هیدروکربن و چسب چوب به ارزش ۲۷ میلیون دلار صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان هستند.

خلیلی گفت: همچنین در بخش واردات نیز در این مدت ۱۰ هزار تن کالا از قبیل خودرو سواری، اجزا و قطعات موتور سیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد استان شده است.

وی بیان کرد: عمده واردات انجام شده به قم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، از طریق کشورهایی همچون کره، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن صورت گرفته و در این مدت ۴۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز طی ۲ ماه یاد شده مقدار ۱۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا از سایر گمرکات کشور به گمرکات استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

خلیلی گفت: همچنین پیرامون موضوعات قضائی نیز تعداد ۲۷ فقره پرونده مضنون به قاچاق به ارزش ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjahea.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما