پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 7900
شب گذشته صورت گرفت؛

جاری شدن عقد دو جوان در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: برگزاری جشن تولد میلاد عصر(عج) توسط زائران جنوبی و برگزاری مراسم عقد دو جوان در جوار مسجد مقدس جمکران از جمله حاشیه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در جوار مسجد مقدس جمکران بود.
جاری شدن عقد دو جوان در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از عصر دیروز با حضور میلیونی زائران این مکان مقدس آغاز شد و با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ادامه یافت.

شب گذشته مراسم احیای شب نیمه شعبان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میلانی با حضور خیل عظیم جمعیت برگزار شد و عاشقان و اراتمندان ولایت و امامت ضمن شب زنده‌داری به عبادت پرداختند و برای ظهور امام عصر دست به دعا برداشتند.

امروز نیز برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از صبح آغاز شده است و مردم از برنامه‌های فرهنگی و معنوی سالروز میلاد قطب عالم امکان بهره‌مند می‌شوند و این برنامه‌ها تا شب نیز ادامه خواهد داشت.

بنابر گفته مسوولان طبق ارزیابی‌های اولیه جمعیتی بیش از یک میلیون نفر زائران شب گذشته به مسجد مقدس جمکران وارد شده‌اند.

با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی که توسط استان در نظر گرفته شده بود مشکلی چندانی در پذیرایی از زائران در مسجد مقدس جمکران وجود نداشت و دستگاه‌های مسئول از عهده وظایفی که بر دوش آنان گذاشته شده بود برآمدند.

پارکینگ‌های در نظر گرفته شده که گنجایش ۳۰ هزار خودرو را داشت به خوبی توانستند خودروهای زائران را در خود جای دهد و مسافران با بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان از پارکینگ‌ها به مسجد مقدس منتقل شدند.

برپایی بیمارستان صحرایی با تمام امکانات، استقرار سه واحد امداد هوایی، استقرار اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس در سطح استان از دیگر اقداماتی بود که برای رفاه حال زائران و امنیت عبور و مرور مسافران در نظر گرفته شده بود و تا حدودی زیادی توانستند از عهده وظایف محوله بر آمدند.

برگزاری جشن تولد امام عصر(عج) توسط برخی از زائران و عقد دو جوان در جوار مسجد مقدس به میمنت این روز باسعادت از نکات قابل توجهی بود که شب گذشته در مسجد جمکران رقم خورد.

گرچه از شب گذشته و صبح امروز زائران مسجد مقدس جمکران در حال کاهش هستند اما برنامه‌های میلاد حضرت صاحب الزمان در این مکان مقدس همچنان ادامه دارد و زائران از برنامه‌های این روز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیا/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.vnqt23nwvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما