شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 79004
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت:

۵۱۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد خواهد شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، طی سال جاری پنج هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن استان ایجاد خواهد شد.
۵۱۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد خواهد شد
۵۱۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد خواهد شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: این میزان اشتغال با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف صنعتی و معدن استان قم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۸۶۶ فرصت شغلی جدید با سرمایه گذاری بیش از ۷۲۶ میلیارد ریال در قم ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۷ درصد سهم اشتغال و ۵۱ درصد سهم سرمایه گذاری در سند اشتغال استان طی سال جاری به حوزه های مرتبط با این سازمان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: به طور میانگین میزان سرمایه گذاری هر واحد صنعتی در استان حدود ۲۲ میلیارد ریال و متوسط اشتغال هر واحد صنعتی در قم ۱۷ تن است.

وی ادامه داد: هم اکنون یکهزار و ۴۹ طرح صنعتی و معدنی در قم با سرمایه گذاری بیش از ۸۹ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در حال اجراست که اشتغال ۲۷ هزار و ۲۳۲ تن را در پی دارد.

سیجانی گفت: عمده این طرح ها در تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، مبلمان و سایر مصنوعات چوبی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی، ساخت فلزات اساسی و وسایل نقلیه موتوری فعالیت خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به هدفگذاری ۲۵۲ میلیون دلار صادرات کالاهای تولید شده در استان طی سال جاری، بیان کرد: هم اکنون خوشه های صنعتی همچون فرش، کفش ماشین، سنگ، مبلمان و چوب و سوهان در سطح استان فعال می باشد که می تواند نقش موثری در توسعه حجم صادرات استان داشته باشد.

۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjxyea.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما