شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79008
منبع : خبرگزاری ايرنا

۱۰۰ هزار تَن در قم تحت پوشش پزشک خانواده هستند

قم نيوز : معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: ۱۰۰ هزار تَن در مناطق روستایی که هفت درصد جمعیت قم را تشکیل می‌دهد، تحت پوشش برنامه پزشک خانواده هستند.
۱۰۰ هزار تَن در قم تحت پوشش پزشک خانواده هستند
۱۰۰ هزار تَن در قم تحت پوشش پزشک خانواده هستند
به گزارش قم نیوز محمدجواد باقریان افزود: پنج مرکز شهری روستایی و ۹ مرکز روستایی، مجری برنامه پزشک خانواده در استان قم می‌باشند و ۲۹ پزشک در این مراکز خدمات ارائه می‌دهند که تعداد پزشکان مراکز بهداشتی مراکز بر اساس جمعیت تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر چهار هزار تَن یک پزشک در مراکز مستقر شده است، خاطرنشان کرد: برخی مراکز که در شهرهای سلفچگان، دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه قرار دارند، علاوه بر این شهرها، روستاهای اطراف را نیز زیر پوشش دارند و به آنها مراکز شهری روستایی گفته می‌شود.

به گفته وی، در ۱۴ مرکز خدمات مامایی، در ۹ مرکز خدمات دندانپزشکی و در پنج مرکز شهری روستایی خدمات آزمایشگاهی نیز به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

باقریان با اشاره به فعالیت ۵۹ خانه بهداشت در روستاهای قم، خاطرنشان کرد: ۶ گروه سنی از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران باردار ۶ گروه سنی هستند که در خانه‌های بهداشت خدمات دریافت می‌نمایند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ بهورز در خانه‌های بهداشت خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: افراد ساکن در مناطق روستایی به جز کسانی که دفترچه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی دارند، بدون پرداخت حق بیمه، زیر پوشش بیمه پزشک خانواده قرار گرفته‌اند که بیمه سلامت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده از سال ۸۴ آغاز شده است، افزود: کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده در خانه‌های بهداشت مطلوب است و نتایج خوبی داشته است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdjz05.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما