شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79009
منبع : خبرگزاری مهر

پرداخت وام بانکی برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در قم

قم نيوز : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم از پرداخت وام با درصد پایین به بهبود یافتگان از اعتیاد طی سال گذشته در این استان خبر داد.
پرداخت وام بانکی برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در قم
پرداخت وام بانکی برای اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل شریفی با بیان اینکه اراده پلیس و دستگاه‌های قضایی استان قم بر کاهش فعالیت معتادین است، افزود: امیدواریم بتوانیم وضعیت شهر را با کاهش اعتیاد بهبود ببخشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته برای اشتغال وام‌های بسیاری با درصد پایین به بهبود یافتگان پرداخت شد، همچنین در زمینه بیمه سهم کارفرمایان نیز کمک‌هایی را انجام دادیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: طی ۲ سال گذشته زمینه اشتغال ۵۰ بهبود یافته در شهرک شکوهیه فراهم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانش آموزان در زمینه مقابله با اعتیاد، افزود: در این طرح دانش آموزان و والدین آنها به صورت همزمان راه‌های پیشگیری از اعتیاد را فراگرفتند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به معلمان افزود: سال گذشته برای بیش از پنج هزار معلم به مدت ۶ ساعت دوره پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

شریفی بیان کرد: سال گذشته ۲۰۶ کارگاه از سوی آموزش و پرورش جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برگزار شد، همچنین ۴۷ هزار و ۱۲۴ نفر ساعت کلاس پیشگیری از اعتیاد و ۱۳۳ هزار ساعت کلاس مهارت‌های زندگی برگزار شد.

وی گفت: هفت هزار و ۲۰۰ نفر از کارمندان دولت طی سال گذشته کلاس پیشگیری از اعتیاد را گذراندند.

وی عنوان کرد: همه روستاهای استان که جمعیت ۲۰ خانوار به بالا را داشته‌اند علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی، به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد نیز پرداخته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با بیان اینکه از ۳۱ اردیبهشت هفته مبارزه با مواد مخدر آغاز شده است، افزود: از ماه گذشته تاکنون سه تفاهم نامه ملی با حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا در زمینه مبارزه با مواد مخدر منعقد شده است.

وی بیان کرد: ۴۰ برنامه نشاط اجتماعی از سال گذشته در قم شکل گرفته است و سال گذشته نیز برنامه سروستان در ۴۰ نقطه شهری و روستایی رقم اجرا شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceo78f.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما