شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 79025
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم پایلوت ملی داوری حقوقی کشور انتخاب‌ شد

قم نيوز : معاون قضایی، منابع انسانی دادگستری کل استان قم گفت: هوشمند سازی فرآیندها و انتخاب استان قم به‌عنوان پایلوت ملی داوری حقوقی کشور دو کار عمده‌ای بوده که در استان صورت گرفته است.
استان قم پایلوت ملی داوری حقوقی کشور انتخاب‌ شد
استان قم پایلوت ملی داوری حقوقی کشور انتخاب‌ شد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل مجدد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، آموزش، ارزیابی کارکنان اداری و کارهای امور کارگزینی را جزو وظایف معاونت قضایی، منابع انسانی دادگستری عنوان و اظهار داشت: جذب قاضی و کارکنان بر طبق نیازهای استان جزو وظایف این معاونت است.

معاون قضایی، منابع انسانی دادگستری کل استان قم با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش گفت: با توجه به تکثر و متنوع بودن قوانین در کشور ما آموزش، نیاز مبرم در این معاونت است.

وی افزود: به دلیل بالا بودن حجم کار در استان قم، هر چه قدر قاضی و کارمند استخدام کنیم استرس و فشار کار در این معاونت وجود دارد، هوشمند سازی فرآیندها و انتخاب استان قم به‌عنوان پایلوت ملی داوری کشور دو کار عمده‌ای بوده که در راستای این کار صورت گرفته است.

مجدد هوشمند سازی فرآیندها در استان را مورد تأکید قرار داده و گفت: استفاده از هوش مصنوعی یا یارانه می‌تواند به عدم جذب نیروی انسانی کمک کند.

معاون قضایی، منابع انسانی دادگستری کل استان قم ابراز کرد: به همه استان‌ها اعلام‌شده که عضو اتحادیه کانون‌های داوری ایران شوند، کانون داوری استان قم تشکیل‌شده و در آن از همه تخصص‌ها در حوزه داوری استفاده‌شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که یک ساختار ملی در سطح استانی تشکیل‌شده است، عنوان کرد: هر کشوری که اقتصاد پیشرفته دارد دارای داوری نیز هست، دادگاه‌های ملی در حوزه اقتصاد بین‌المللی جواب نمی‌دهد بنابراین باید یک روش در حوزه اختلافات داشته باشیم که در صورت بروز اختلافات به داوری بپردازیم.

مجدد در پایان با اشاره به وضعیت فرودگاه قم نیز گفت: بحث کیفری و کلاه‌برداری سرمایه‌گذار فرودگاه قم در حال بررسی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpxqm.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما