شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 79027
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو جامعه مدرسین: انهدام پهپاد آمریکایی حرکتی شرعی، قانونی و انقلابی بود

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه ایران اسلامی با شکار پهپاد آمریکایی به دنیا اعلام کرد در برابر تجاوز موضع محکمی دارد، گفت: انهدام پهپاد آمریکایی حرکتی شرعی، قانونی و انقلابی بود.
عضو جامعه مدرسین: انهدام پهپاد آمریکایی حرکتی شرعی، قانونی و انقلابی بود
عضو جامعه مدرسین: انهدام پهپاد آمریکایی حرکتی شرعی، قانونی و انقلابی بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن فقیهی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به قوانین بین‌المللی متعهد است و همه قوانینی که به آن تعهد دارد را عمل می‌کند.

وی بابیان اینکه سخنانی که از طرف جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری گفته می‌شود سند و مورد عمل ملت ایران است، افزود: در زمینهٔ برجام نیز ایران متعهد شد و سازمان ملل و آژانس بین‌المللی بر این موضوع اعتراف کردند که جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران قوت و قدرت اسلام را در جریان سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان داد، تصریح کرد: اگر پهپادی به فضای کشوری وارد می شود خلاف قوانین بین المللی اقدام کرده و از نظر دنیا محکوم است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: استکبار و آمریکا باید این موضوع را بدانند که ایران هیچ‌گاه به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهد کرد ولی برای دفاع از خود با قدرت عمل می‌کند، سپاه پاسداران در سقوط پهپاد باصلابت نشان داد و طبق قانون بین‌المللی عمل کرد، سقوط پهپاد ‌ضربه شصتی به آمریکا بود که باید نسبت به قوانین پایبند باشد و تصور نکند چون یک کشوری استکباری است هر خلاف قانونی را می‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله فقیهی با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران در انهدام پهپاد آمریکایی گفت: سقوط پهپاد آمریکایی که به مرزهای کشورمان تجاوز کرد به دنیا نشان داد که تجاوزگر نیستیم ولی در برابر متجاوز ایستادگی می‌کنیم و این حرکت شرعی، قانونی و انقلابی بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با شکار کردن پهپاد آمریکایی به دنیا اعلام کرد در برابر تجاوز موضع محکمی دارد، ابراز کرد: مردم ایران کشور خود را دوست دارند و یک وجب از خاک کشورشان را به دیگران نمی‌دهند و هر کسی بخواهد تجاوز کند در برابر وی ایستادگی کرده و پای حرف خود هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر‌نشان کرد: به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کنیم ولی در برابر تجاوز ایستادگی و مقاومت می‌کنیم، دنیا هم متوجه این موضوع شده که انهدام پهپاد حرکت قانونی بوده و هیچ خلاف قانونی انجام نشده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcef78f.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما