کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلبری خبر داد:

ورود بیش از 2.5 میلیون زائر به جمکران

خبرگزاری مهر , 17 تير 1391 ساعت 10:22

قم نیوز: شهردار قم از ورود بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر زائر به مسجد جمکران در شب نیمه شعبان خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمد دلبری با تبریک میلاد حضرت ولی عصر اظهار کرد: چهار هزار پرسنل شهرداری ازماهها قبل آماده برگزاری مراسم و همایش باشکوه مهدویت درروز نیمه شعبان شدند.

وی با اشاره به اجتماع میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مدیریت شهرداری به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران میلیونی از اواخر سال گذشته ستاد شعبانیه را تشکیل داد.

شهردار قم با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد شعبانیه شکل گرفت، ابراز داشت: کمیته آسیب شناسی اقدامات و برنامه‌ های سال‌های قبل از جمله کمیته‌های ستاد شعبانیه بود که نسبت به بررسی فعالیت‌های صورت گرفته سال قبل اقدام و با احصا معایب سال‌های گذشته، نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی در ادامه از افزایش ظرفیت پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت: امسال مدیریت پارکینگ‌ها با همکاری سازمان‌های وابسته به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و همکاری و یاری بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از بسیجیان به شکل مناسبی صورت پذیرفت.

دلبری تفکیک پارکینگ‌های اتوبوس و سواری را از دیگر اقدامات شهرداری قم برشمرد و گفت: تفکیکی که امسال صورت گرفت توانست در افزایش گنجایش پارکینگ‌ها موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ پارکینگ در اطراف جمکران پیش بینی کردیم یاد آور شد: امسال با افزایش ۴ پارکینگ به مجموعه ‌های پارکینگ‌ها، ظرفیت گنجایش ۲۵ هزار خودروی سواری و هزار و ۷۰۰ اتوبوس را در کل پارکینگ‌ها فراهم آوردیم.

شهردار قم گفت: با هماهنگی خوبی که امسال صورت گرفت در بحث حمل و نقل عمومی مشکل خاصی نداشتیم و سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در این زمینه با اقداماتی که پیش بینی کرده بودند در سرویس دهی به زائران عملکرد خوبی داشتند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای حمل و نقل مسافران توسط اتوبوس ابراز داشت: با توجه به واگذاری اتوبوس‌های شرکت واحد به بخش خصوصی این میزان بودجه برای این اتوبوس‌ها در نظر گرفته شد تا از روز سه شنبه تا پایان روز جمعه زائران به صورت رایگان به مسجد جمکران منتقل شوند.

دلبری در ادامه از نصب هزار و ۲۵۰ تابلو برای راهنمایی زائران خبر داد و یاد آور شد: باتوجه به سردرگمی مسافران در شهر به علت عدم آگاهی از مسیرهای نهایی نسبت به نصب پلاکارد و تابلو برای هدایت مسافران به سمت جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه، پاکینگ‌ها و... اقدام شد که تا حدی زیادی در ترافیک مسیرهای داخل شهر موثر واقع شد.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته از همشهریان عزیز قمی درخواست کردیم که در ایام نیمه شعبان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تاکید کرد: درهمین راستا ۱۱۰اتوبوس را برای جابجایی همشهریان به مسجد مقدس جمکران و بالعکس اختصاص دادیم که از مسیر تندرو بلوار پیامبر اعظم مسافران را در زمانی کوتاه به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کردند.

شهردار قم یکی دیگر از علل شلوغی سطح معابر را در سال‌های گذشته عبور کاروان‌های پیاده روی به سمت جمکران عنوان کرد و افزود: امسال برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، کاروان‌های پیاده روی را به سمت بلوار پیامبر اعظم هدایت کردیم و ضمن افتتاح معنوی، از بروز مشکلات سال‌های قبل جلوگیری کردیم.

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان پایانه‌ها زائرانی که به پایانه‌ها مراجعه می‌کردند به وسیله تاکسی و ون به جمکران و بالعکس منتقل می‌شدند.

دلبری با بیان اینکه درشب نیمه شعبان توانستیم از حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت نفر در مسجد مقدس جمکران میزبانی کنیم اظهار داشت: امشب هم همچنان با افتخار میزبانی زائران مسجد مقدس جمکران را بر عهده داریم.

وی تعامل وهمکاری بین دستگاه‌های ذیربط را ازجمله نکات قابل توجه در برنامه‌های امسال ذکر کرد و یادآور شد: با همکاری خوبی که انجام گرفت و اجرای مصوبات شورای ترافیک استان توانستیم این میزان زائر را به صورت قابل قبولی مدیریت کنیم.

شهردار قم با اشاره به اقداماتی که در حوزه خدمات شهری صورت گرفت، افزود: در ۱۴ پارکینگ و پارکسوار ۶۲ غرفه تامین مایحتاج زائر برای عرضه یخ بهداشتی، آب و نان را دایر کردیم.

وی گفت: امسال همچنین برای نخستین بار ایستگاه گم شدگان را راه اندازی کردیم، این ایستگاه‌ها به صورت شبکه‌ای به شماره ۱۳۷ شهرداری متصل کردیم تا در کمترین زمان گمشدگان به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

دلبری همچنین از راه‌اندازی ستاد اطلاع رسانی برای راهنمایی زائران خبر داد و یادآور شد: عرضه بسته‌های فرهنگی از جمله نقشه راهنمای شهر از دیگر اقداماتی بود که جهت رفاه حال زائران مسجد مقدس جمکران انجام شد.

وی تاکید کرد: در حوزه تامین سرویس بهداشتی در پارکینگ‌ها ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارکینگ‌ها و پارکسوارها نصب شد رضایتمندی زائران را به همراه داشت.

شهردار قم آذین بندی و زیباسازی شهر از دیگر اقدامات شهرداری به مناسبت ایام نیمه شعبان ذکرکرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای زیباسازی، آذین بندی، روشنایی سطح شهر و گلکاری اختصاص داده شد و طی ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفت.

وی همچنین با اشاره به انجام نورافشانی در شب نیمه شعبان اظهار داشت: در چند نقطه شهر از جمله جمکران، کوه خضر و... در شب میلاد منجی عالم بشریت نورافشانی انجام شد که نشاط و شادی مضاعف همشریان و زائران را به همراه داشت.

دلبری راه اندازی آب نماها، نصب ۳۱۳ پرچم رنگی، دیوار نویسی و نقاشی بر روی دیوار و جمع آوری سریع نخاله‌های سطح شهر را از دیگر اقدامات شهرداری ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی سطح شهر افزود: با توجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی با تمهیداتی که در نظر گرفته شد طی روزهای گذشته هیچ پروژه‌ای تعطیل نشد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 7903

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7903/ورود-بیش-2-5-میلیون-زائر-جمکران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir