شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 79035
منبع : خبرگزاری فارس

هوشمندسازی فرآیندهای قضایی در دادگستری استان قم

قم نيوز : معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان قم گفت: برای کاهش نیاز به استخدام نیروی انسانی به دنبال هوشمندسازی فرآیندهای قضایی در استان هستیم.
هوشمندسازی فرآیندهای قضایی در دادگستری استان قم
هوشمندسازی فرآیندهای قضایی در دادگستری استان قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل مجدد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وظایف معاونت انسانی اداره کل دادگستری اظهار کرد: آموزش، ارزش یابی کارکنان و امور کارگزینی بر عهده معاونت منابع انسانی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی در ابتدای هر سال تدوین می‌شود تا قضات و کارکنان قوه قضائیه و ضابطین قضایی از دستگاه‌های مختلف توسط معاونت آموزش دادگستری مورد آموزش قرار گیرند، در این آموزش از بهترین اساتید استفاده می‌شود.

معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان قم افزود: در جذب قضات و کارکنان نسبت به کل کشور وضعیت خوبی را در استان داریم، البته استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن، دارای حجم کار متفاوتی نسبت به استان‌های دیگر است.

مجدد، هوشمندسازی فرآیندهای قضایی را جزو برنامه‌های دادگستری استان قم دانست و تصریح کرد: این روند به منابع انسانی کمک می‌کند تا نیاز به جذب روز افزودن کارکنان نباشد.

وی ادامه داد: استان قم پایلوت داوری کشور است و آیین افتتاحیه این ساختار طی دو هفته دیگر برگزار می‌شود، ساختار داوری ساختار قوی است و در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود، حل و فصل اختلافات به بهترین شیوه و کمک به اشتغال با به راه افتادن ساختار داوری رخ می‌دهد و باید شهر قم به عنوان مهد داوری در کشور معرفی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz05.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما