يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79039
منبع : خبرگزاری فارس

احصاء راه حل‌های کارشناسی برای بهره برداری حداکثری از معادن

قم نيوز : استاندار قم بر احصاء راه حل‌های کارشناسی برای بهره برداری حداکثری با حفظ شاخص‌های زیست محیطی از معادن استان قم شد.
احصاء راه حل‌های کارشناسی برای بهره برداری حداکثری از معادن
احصاء راه حل‌های کارشناسی برای بهره برداری حداکثری از معادن
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه شورای معادن استان قم که در واحد تولیدی آجر نسوز آذرخش در شهرک صنعتی محمودآباد قم برگزار شد، با تاکید بر بررسی مجوز فعالیت معادن در قالب قانون ماده ۱۱ هوای پاک افزود: روح قوانین زیست محیطی بایستی برای چنین مواردی اعمال شود.

استاندار قم گفت: در رابطه با معادن فعال در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، برآورد کارشناسی صورت بگیرد و گزارش در زمینه تعداد چنین معادنی ارائه شود.

سرمست با بیان اینکه از هیات وزیران پیگیر حل موانع بهره برداری از معادن استان قم خواهیم شد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح برخی از قوانین بایستی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به مسئله اکتشاف و بهره برداری از معادن استان قم گفت: دستگاه‌های دولتی باید نهایت تعامل را با واحدهایی که مسؤولیت پذیر هستند و به تمام تعهداتش عمل کرده‌اند داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: دبیرخانه شورای معادن استان قم در ارتباط با قوانین فعالیت معادن بررسی‌های لازم را در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار داده و راه حل‌های کارشناسی برای آنها ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از واحدهای خصوصی فعال در استان قم شعار سال جاری با عنوان رونق تولید را مورد توجه قرار داد و گفت: خروجی جلسات نیز بایستی به توسعه اشتغال و تولید منجر شود.

سرمست با اشاره به راهبردهای استان قم در راستای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی ادامه داد: استان قم به لحاظ معدن دارای ذخایر غنی است و باید از این ظرفیت‌های خدادادی با در نظر گرفتن قوانین استفاده کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: صادرات محوربودن، دانش بنیان بودن، تنوع محصولات و توسعه گام به گام از جمله معیارهایی هستند که باید در حمایت و اعطای مجوزهای جدید به واحدهای تولیدی مورد توجه مسئولان استان باشند.

سرمست گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی باید در دستور کار بخش خصوصی استان قم باشد و مسؤولان دولتی حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchwvnq.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما