يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 79058
منبع : خبرگزاری فارس

تفهیم اتهام اخلال در اقتصاد به متهمان پروژه رضوان

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: به متهمان پروژه رضوان اتهام اخلال در اقتصاد تفهیم می‌شود و به دنبال مطالبه حقوق مردم از این متهمین هستیم.
تفهیم اتهام اخلال در اقتصاد به متهمان پروژه رضوان/ورود دادستانی به پرونده نابینایی تعدادی از بیماران در کلینیک تابان
تفهیم اتهام اخلال در اقتصاد به متهمان پروژه رضوان/ورود دادستانی به پرونده نابینایی تعدادی از بیماران در کلینیک تابان
به گزارش قم نیوز مهدی کاهه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت پروژه رضوان اظهار کرد: این پروژه برای یک سال و دو سال اخیر نیست و از هشت سال پیش فعالیت داشت و ورود دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت قضایی منحصر به پروژه رضوان نبود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در برخورد با کسانی که در هر حوزه ای از اقتصاد به دنبال اخلال هستند، درنگ نمی‌کند، از جمله این موارد باید به پرونده احتکار آلومینیوم و شرکت امین اسکان کریمه اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: به متهمان پروژه رضوان اتهام اخلال در اقتصاد تفهیم می‌شود و به دنبال مطالبه حقوق مردم از این متهمین هستیم، این متهمان با قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

کاهه با اشاره به پروژه‌های مسکن در شهر قم اظهار کرد: دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر به صورت جدی برای ساماندهی این پروژه‌ها وارد شد و در خصوص پروژه رضوان به دنبال رسیدن به نتیجه در کوتاه ترین زمان است، پرونده متهمان پروژه رضوان به دادگاه مفاسد قضایی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی است، در سال 95 جرایم مربوط به رانندگی در صدر جرایم استان قم قرار داشت، البته با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، تمام این جرایم توسط خود شهروندان قمی رخ نداد، در سال گذشته 28 درصدتعداد پرونده‌های مرتبط با جرایم رانندگی در استان کاهش پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: برای افرادی که جرایم مرتبط با رانندگی را در استان انجام می‌دهند، یک کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم که آن‌ها باید حتما در این کارگاه شرکت کنند، همچنین نقاط حادثه خیز استان قم شناسایی شدند و از دستگاه‌های زیربط پیگیر رفع این نقاط حادثه خیز هستیم.

کاهه استان قم را از حیث امنیت در رتبه نخست کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به برخورد شدید و قاطع با عاملان جرایم خشن در استان، این جرایم در قم کاهش پیدا کرده و این مساله برای همه مشهود است، جرایم خشن در ردیف‌های آخر جرایم استان قرار دارد و امسال 28 درصد جرایم خشن در قم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان قم تعطیل نشده است و دشمنان به دنبال سیاه نمایی در این خصوص هستند، غیرت دینی و روحیه انقلابی مردم قم پذیرای حتی موارد اندکی ناهنجاری در استان نیست، در برخورد قاطع با کسانی که به صورت سازماندهی شده یا فردی قصد ناهنجاری دارند، هیچ تسامحی نداریم و قانون را در خصوص آن‌ها اعمال می‌کنیم تا بفهمند که قم جای نفوذ و رسوخ نیست، دستگاه قضایی چنین مجالی به آن‌ها نمی‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: طرح مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان به‌صورت جدی اجرا می‌شود تا تهاجم فرهنگی بر روی قم تاثیر نگذارد، حفظ حجاب و عفاف یک وظیفه همگانی است و همه مردم باید در این خصوص مشارکت کنند، هر کس در برقراری امنیت سهمی دارد و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، کارگاه‌های آموزشی برای کسانی که اقدام به ناهنجاری اجتماعی در قم کردند، برگزار شده است.

کاهه با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در قم اظهار کرد: به دستگاه‌های ذیربط همچون ارشاد، ورزش و جوانان و اصناف گوشزد شده است که به وظیفه خود در خصوص مقابله با ناهنجاری‌ها و حفظ حجاب و عفاف عمل کنند، عزم ما در این خصوص جدی است و قم جای جولان دادن هنجارشکنان اجتماعی نیست.

وی ادامه داد: طرح ناظر با هماهنگی دادستان‌ها در شهرها برگزار می‌شود و هدف طرح استفاده از ظرفیت مردمی در برخورد با پدیده ای همچون بد حجابی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم خاطرنشان کرد: در خصوص نابینایی تعدادی از بیماران در کلینیک تابان ورود کردیم و پرونده قضایی تشکیل دادیم، منتظر نظر کارشناسی نظام پزشکی هستیم که این نظر، این هفته ارائه می‌شود و پس از آن برخورد قضایی شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivuay.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما