دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 79081
منبع : خبرگزاری ايرنا

آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی در قم بازرسی می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل استاندارد استان قم از اجرای طرح بازرسی آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۵۰ دستگاه آسانسور مورد بازرسی قرار گرفته است.
آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی در قم بازرسی می‌شوند
آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی در قم بازرسی می‌شوند
به گزارش قم نیوز منصور فرزانه گفت: با اجرای طرح ویژه بازرسی دوره‌ای آسانسورهای اماکن دولتی و عمومی که از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته است تاکنون ۴۳۰ ساختمان دولتی و عمومی که دارای بیش از ۶۵۰ دستگاه آسانسور بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی تا پایان سال گذشته تعداد بیش از ۴۶۰ آسانسور توسط شرکت‌های تخصصی تعیین صلاحیت شده مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و بیش از ۷۷ درصد از این موارد موفق به کسب گواهی تاییدیه ایمنی استاندارد شده‌اند و سایر موارد نیز در حال انجام اقدامات لازم جهت رفع نواقص است.

مدیر کل استاندارد استان قم بیان کرد: ۱۸۷ آسانسور با اعلام عدم همکاری برای بازرسی از طرف مالکین مراکز اقامتی، بلاتکلیف و بدون تأییدیه استاندارد هستند.

وی گفت: با اجرای این طرح به بسیاری از مالکین مهلت زمانی مشخصی داده شده است تا در این زمان بتوانند به اصلاح و تعمیر آسانسورهای خود بپردازند اما متأسفانه برخی از مالکین به دلیل هزینه بالای تعمیرات و یا اختلاف با فروشندگان و نصابان آسانسور و غیره از اجرای قانون و استانداردسازی آسانسورهای خود خودداری می‌کنند.

فرزانه تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات مالکین ساختمان‌های دارای آسانسور باید هر سال تأییدیه ایمنی استاندارد را برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های خود دریافت کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcez78f.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما