دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 79094
منبع : خبرگزاری تسنیم

پاسخگویی به شبهات به گفتمان اصلی و مسلط جامعه تبدیل شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نظام اسلامی باید با پاسخگویی به شبهات به گفتمان اصلی و مسلط جامعه تبدیل شود گفت: اگر نتوانیم گفتمان دین را در جامعه به گفتمان اصلی و مسلط بر جامعه تبدیل شویم به حاشیه رانده می‌شویم.
پاسخگویی به شبهات به گفتمان اصلی و مسلط جامعه تبدیل شود
پاسخگویی به شبهات به گفتمان اصلی و مسلط جامعه تبدیل شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی که ظهر امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: تبلیغ رسالت بزرگ انبیای الهی است و خداوند متعال نخستین پیام‌هایی را که به پیامبر اکرم(ص) وحی کرد با ادبیات تبلیغ یادکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اهمیت پاسخگویی دینی به شبهات افزود: اگر نظام توانایی حل شبهات و پاسخگویی به مشکلات و مسائل را نداشته باشد در مسیر اضمحلال قرار می‌گیرد، مثال تاریخی این مسئله نیز مسیحیت است که به دلیل عدم توانایی پاسخگویی به شبهات و مسائل به سمت افول حرکت کرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید با پاسخگویی به شبهات به گفتمان اصلی و مسلط بر جامعه تبدیل شود عنوان کرد: اگر نتوانیم گفتمان دین را در جامعه به گفتمان اصلی و مسلط بر جامعه تبدیل شویم به حاشیه رانده می‌شویم.

بهجت‌پور با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز کرد: روایات بسیاری بر اهمیت این مسئله تأکید دارند اما متأسفانه در میدان عمل به‌اندازه کافی به این فریضه دینی توجه نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که در ماه رمضان با طلاب داشتند مطرح کردند که طلاب باید به نقش خود در تحقق دین در زندگی مردم واقف باشند، وظیفه ما تحقق دین در متن جامعه است و باید به این وظیفه توجه کافی داشته باشیم.

بهجت‌پور تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ بی‌توجهی‌ها سبب شده تا در زمینه فرهنگی مشکلات زیادی ایجاد شود تا جایی که مقام معظم رهبری پیرامون تغیر سیمای شهر قم به ما هشدار دهند، ما با شناسایی و رفع مشکلات نباید بگذاریم مشکل به‌جایی برسد که مقام معظم رهبری نسبت به آن تذکر و هشدار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نباید نگرانی رهبری پیرامون تغییر سیمای قم را تنها مربوط به پوشش بانوان تقلیل دهیم گفت: ساخت‌وسازهایی که امروزه در قم انجام می‌شود اسلامی نیست و طراحی ساختمان‌ها و خانه‌ها و غیره نیز از نگرانی‌های ایشان است، متأسفانه معماری‌های غیر اسلامی زیادی مانند معماری رومی نیز در شهر مشاهده می‌شود و باید حساسیت بیشتری به این مسئله بشود.

بهجت‌پور با تأکید بر اهمیت تبلیغ دین در متن جامعه خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغی باید به میدان فعالیت دشمن واقف باشیم تا بتوانیم به‌خوبی با آن مقابله کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه امروزه دشمنان از نافرمانی‌های سیاسی در کشور توسط مردم ناامید شده و به ایجاد نافرمانی‌های اجتماعی و مدنی میان مردم روی آورده است گفت: دشمنان امروز سعی با ترویج نافرمانی مدنی در میان مردم ارزش‌های دینی ما را زیر سؤال ببرند،

 وی با تأکید بر ضرورت سلب امنیت از کسانی که نافرمانی مدنی می‌کنند خاطرنشان کرد: ناهنجاری پیرامون مسئله عفاف و حجاب تنها یکی از نافرمانی‌های مدنی است که دشمنان نسبت به آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5uay.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما