دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 79095
منبع : خبرگزاری تسنیم

بسیاری از تبلیغات دینی امروز سبب نفرت جامعه از دین می‌شود

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ادبیات ما در حوزه دین اساساً با سیره دین و قرآن سازگاری ندارد گفت: عموم تبلیغات دینی و آموزش‌های دینی که در جامعه وجود دارد سبب نفرت از دین می‌شود.
بسیاری از تبلیغات دینی امروز سبب نفرت جامعه از دین می‌شود
بسیاری از تبلیغات دینی امروز سبب نفرت جامعه از دین می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی که ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران باید به این مسئله توجه داشته که یک مدرسه علمیه خواهران باید برای پذیرفتن مسئولیت تبلیغ در منطقه خود توانا باشد، در غیر این صورت می‌فهمیم علمی که در مدارس تدریس می‌شود در مقام عمل زیاد به‌کار نمی‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که چه اندازه دانش درس‌ خارج‌های حوزه‌های علمیه نسبت به معضلات اجتماعی بی‌توجه باشد یا عالمی که نسبت به این معضلات بی‌توجه باشد چه اندازه در مقام عمل تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها و مدارس علمیه باید در عرصه عمل همانند عرصه علمی فعال شوند تشریح کرد: راه‌اندازی معاونت تبلیغ در مدارس علمیه برادران گامی برای رسیدن به این هدف است.

پناهیان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر تصریح داشته‌اند که حوزه‌های علمیه غیر از تبلیغ دین و راهبری جامعه وظیفه دلجویی از آسیب‌دیدگان و مستضعفان را نیز بر عهده دارند که یکی از مصادیق آن حضور جهادی طلاب در  مناطق سیل‌زده بود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال در دیدار ماه مبارک رمضان که با طلاب داشت به نکته‌ عمیقی تصریح کردند و گفتند که عالم دینی مسئولیت تحقق دین در متن زندگی مردم را نیز بر عهده دارد، این سخنان باید در تشکیلات حوزه‌های علمیه تأثیرگذار باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تبلیغ، دلجویی از محرومان و تحقق دین در جامعه از وظایف مهم حوزه‌های علمیه هستند افزود: در حوزه‌های علمیه باید صحنه علم و عمل به هم نزدیک شوند، اگر این کار انجام شود دیگر طلبه‌ای نخواهیم داشت که از نظر علمی قوی باشد اما در مقام کمک کردن به مدیریت جامعه به‌کار نیاید.

وی تصریح کرد: درس‌هایی که طلاب می‌خوانند غالباً به درد تبلیغ نمی‌خورد و بسیاری از طلاب از دانش‌‌های تبلیغی بی‌بهره هستند، دانش‌هایی که در حوزه تدریس می‌شود به‌همراه فن خطابه تنها برای تبلیغ دین کافی نیست و ما نیاز به برخی رشته‌های تبلیغی داریم که متأسفانه تاکنون حتی تألیف نشده‌اند.

پناهیان با اشاره به اهمیت توجه به تربیت دینی جوانان ابراز کرد: به‌عنوان‌ مثال وقتی یک طلبه با ساختار روحی یک جوان آشنا نیست چگونه می‌تواند به‌خوبی با آن‌ها ارتباط گرفته و تعلیمات دینی را به آن‌ها بیاموزد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: متأسفانه تعلیمات دینی حوزه‌های علمیه حتی برای تربیت طلاب نیز کافی نیست، حال این طلبه‌ها چگونه می‌توانند در تربیت دینی مردم اثرگذاری زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قدم‌های مناسبی برای دانش‌های تبلیغی در حوزه‌های علمیه به اندازه کافی برداشته نشده است تشریح کرد: انسان‌ها با تفاوت‌هایی در خلقت آفریده‌ شده‌اند و اگر کسی این تفاوت‌ها را نداند نمی‌تواند در عرصه تبلیغ موفق باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ادبیات ما در حوزه دین اساساً با سیره دین و قرآن سازگاری ندارد اظهار داشت: ارزیابی بنده این بوده که عموم تبلیغات دینی و آموزش‌های دینی که در جامعه بوده سبب نفرت از دین می‌شود، ادبیات ما معمولاً مربوط به استدلال و برهان‌های فلسفی است اما قرآن بیشتر به توصیف می‌پردازد، استدلال گاهی سبب نفرت از حق می‌شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: رشته تخصصی تبلیغ در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده و خواهران طلبه علاقه‌مند به این رشته می‌توانند در این رشته نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiyea.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما