کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام بهجت پور:

دشمن در قم کوچه به کوچه به خرابکاری می پردازد

خبرگزاری حوزه نیوز , 3 تير 1398 ساعت 17:24

مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد: نگرانی رهبر انقلاب درباره تغییر سیمای شهر قم، نباید صرفا به مسئله پوشش زنان تقلیل داده شود، این نگاه یک جفای بزرگ بر این نظر رهبری است؛ به طور مثال ساختمان سازی ها و تصاویر خیابان بندی ها و غیره مشمول نگرانی ایشان است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی معاونت فرهنگی-تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار شد، اظهار داشت: خداوند نخستین پیامی را که به وسیله وحی به بندگان فرستاد، با ادبیات تبلیغ و از افرادی که این پیام را می رسانند با عنوان دعوت کننده به خیر یاد کرده است و تبلیغ رسالت بزرگ انبیا بوده است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که امیرالمومنین درباره اهمیت بالای آن روایت مهمی دارند، اما همین امر به معروف و نهی از منکر وقتی در میدان و عمل دیده می شود جایگاه مناسبی ندارد و گره اصلی این عدم توفیق در روش ها است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: جریانات دیگر به دلیل ناکارآمدی مسیحیت جای آن را پر کردند، امروز نیز نظام اسلامی باید بتواند مسائل جامعه را مرتفع کرده و گفتمان مسلط جامعه باشد، چرا که در صورت ناکارآمدی به حاشیه کشیده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: عمده ناکارآمدی ها به راه های تحقق اهداف بازمی گردد، ممکن است درباره یک ارزش توافق جمعی در جامعه وجود داشته باشد، اما هنگامی که این ارزش درونی می شود، به دلیل اینکه فهم فرآیند نفوذ این ارزش مجهول است، که جامعه به آن پایبندی ندارد؛ به طور مثال درباره قرآن کریم هیچ مسلمانی نیست که نسبت به ارزش آن آگاه نباشد، اما به همین نسبتی که ما ارزش آن را می دانیم، در تحقق اوامر آن تلاش نکرده ایم.

وی تصریح کرد: اگر نظامی یا مجموعه ای نتواند مسئله حل کند، کارآمدی خود را از دست خواهد داد و حتما دیر یا زود علی رغم شکوفایی موقت، دوره اضمحلال و زوال خود را طی خواهد کرد، مسیحیت 11 قرن در اروپا حاکم بود، به تدریج مسائلی مطرح شد که مسیحیت قدرت حل آن را نداشت، به همین دلیل جامعه مسیر عرفی خود را به پیش گرفت و راهکارهای دینی را به حاشیه راند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: ما در مسئله تحقق دین به عنوان جریان تبلیغی و دعوت به خیر جزء اولین دسته ها و گروه های مرجعی هستیم که باید راه ها و روش های تحقق دین را بدانیم؛ اگر از این راه ها بی اطلاع باشیم، قطعا بخش زیادی از زحمات ما موثر واقع نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: تحقق دین مسئله بسیار مهمی بوده و نیازمند روش است، اگر از مسیر درست وارد نشویم به در بسته خواهیم خورد و گرفتار دره های هولناک می شویم.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید در استفاده از منابع دیگران بخیل باشند؛ بعضا لایه های دینی بر اساس تجربه های شخصی مبلغان مطرح می شود که این کار نیز اشتباه می باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز کرد: ما به عنوان جریان تبلیغ دینی، در انتقال یک سلسه فرهنگ ها به جامعه و در مسئله تحقق دین باید بر منابع اصلی دین متمرکز باشیم و روش ها و مفهوم سازی ها بر مدار دین انجام شود؛ استفاده از دانش های دیگر و غیردینی آسیب زا بوده و اگر این روش ها از منظر دین وارسی نشده باشد ما را دچار خطر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: اینکه قم به این وضعیت کشیده شده نگرانی برای ما ایجاد می کند که ما به عنوان متولیان دین در قم چه کار می کنیم که رهبر انقلاب درباره تغییرات این آشیانه اهلبیت(ع) نگران می کند.

وی خاطرنشان کرد:. نگرانی من این است که چرا باید کشوری به این فرهیختگی، به این اندازه چشم خود را در برخی از مسائل ببندد و کار به جایی برسد که رهبر انقلاب به ما تذکر بدهد، چرا قم باید مسیری را طی کند که ایشان را نگران کند؛ در حالی که قبل از این نگرانی ایشان ما باید اقداماتی انجام دهیم که این اتفاقات در قم رخ ندهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد: رهبر انقلاب نگران تغییر چهره شهر قم هستند و این تغییرات سیمای شهر قم در همه ابعاد نگران کننده است؛ سیمای شهر قم باید متفاوت از سیمای دیگر شهرها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اضافه کرد: این نگرانی رهبر انقلاب درباره تغییر سیمای شهر قم، نباید صرفا به مسئله پوشش زنان تقلیل داده شود، این نگاه یک جفای بزرگ بر این نظر رهبری است؛ به طور مثال ساختمان سازی ها و تصاویر خیابان بندی ها و غیره مشمول نگرانی ایشان است.

وی یادآور شد: همان گونه که درباره تغییر بافت شهری یزد و کاشان حساسیت های بالایی وجود دارد، این حساسیت در قم نیز باید وجود داشته باشد؛ متاسفانه قم به حال خود رها شده و معماری های رومی در ساختمان سازی ها دیده می شود و مدل های داخل خانه ها تغییر کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد: نگرانی دیگر رهبر انقلاب درباره قم متوجه تغییر در پوشش اسلامی زنان بوده و این ها دو نگرانی بزرگ ایشان درباره قم محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: دشمن علی رغم مشکلات داخلی فراوان نمی تواند ناپایداری های سیاسی پایداری را در ایران رقم بزند؛ این نافرمانی ها با فرهنگ گره خورده و پوشش اسلامی، پاکدامنی و شکست حیا در قم یکی از این میدان ها است.

وی یادآور شد: مبلغان و بانوان مبلغه ما باید در نخستین اقدام توجه کنند که دشمن در کجا قرار گرفته و اگر موقعیت شناس خوبی نباشیم باز هم درست عمل نمی کنیم، دشمن در کف میدان بوده و کوچه به کوچه جلو می آید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: دشمن در حال فراهم کردن زمینه ای است که ارزش های دینی ما را تحت الشعاع برنامه های خود قرار دهد و این چالشی است که امروز در برابر جامعه اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: در شهری مانند قم باید ناهیان از منکر بسیار باشند و دو تا سه هزار نیروی آماده برای گفت و گوهای چالشی باید در قم حضور داشته باشد ، حوزه علمیه اصرار دارد مسئله را در میدان حل کنیم و برای کف خیابان نیرو تربیت کنیم.

وی ابراز کرد: کسانی که با مردم در ارتباط هستند باید سعی کنند این ارتباط را چهره به چهره انجام دهند و مبلغان باید خود را برای سیلی خوردن در راه دین آماده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: باید امنیت کسانی که نافرمانی مدنی می کنند گرفته شود؛ اگر ما اهل مبارزه هستیم، باید بدانیم که مبارزه در میدان است؛ امروز اصلاح قم به پیاده نظام بصیر و آگاه نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اضافه کرد: مبلغان خواهر باید بر روی ترویج ارزش اجتماعی زنان پوشیده تمرکز کنند؛ همچنین دو مفهوم پوشش و پاکدامنی از هم متمایز می باشند و پوشش مناسب نمادی برای عفت و مسلمانی است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79099

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79099/دشمن-قم-کوچه-خرابکاری-می-پردازد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir