سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 79145
منبع : خبرگزاری فارس

عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده تولید کالا

قم نيوز : دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم هزینه بالای حمل و نقل، هزینه بالای تسهیلات بانکی، مدت زمان ترخیص کالا، درصد و تعرفه‌های گمرکی و... را در افزایش قیمت تمام شده تولید یک کالا موثر دانست.
عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده تولید کالا
عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده تولید کالا
به گزارش قم نیوز محمد حاجی زمانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده تولید کالا اظهار کرد: فناوری پایین، بالا بودن میزان ضایعات، پایین بودن بهره وری و بالا بودن مصرف انرژی از جمله عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام شده تولید یک کالا است.

وی ادامه داد: هزینه بالای حمل و نقل، هزینه بالای تسهیلات بانکی، مدت زمان ترخیص کالا، درصد و تعرفه‌های گمرکی، هزینه ترخیص کالا و هزینه ثبت سفارش در افزایش قیمت تمام شده تولید یک کالا موثر هستند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: سه هزار نفر در استان مشمول بیمه بیکاری هستند که هزینه پرداخت حقوق بیکاری به این افراد، ماهیانه پنج میلیارد تومان است. پیشنهاد کردیم که حق بیمه و 50 درصد از حقوق کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در صورتی که در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شوند، توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شود.

حاجی زمانی با اشاره به فعالیت‌های کارشناسی مرکز بهداشت در استان قم اظهار کرد: پیشنهاد دادیم که بخشی از فعالیت‌های کارشناسی معاونت غذا و دارو به کارشناسان بهداشت حرفه ای منتقل شود، به شرطی که آموزش‌هایی به آن‌ها داده شود و اطمینان از عملکرد آنها وجود داشته باشد، هدف از پیشنهاد تجمع فعالیت‌های نظارتی در واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: اداره استاندارد برای واگذاری فعالیت‌های کنترلی خود در عرصه صنایع غذا و دارو به مرکز بهداشت آماده است، چون دقت و کنترل‌های لازم از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد و چنانچه در رویه‌های قانونی و مقررات این جایگزینی تائید شود، اداره کل استاندارد مخالفتی ندارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: با توجه به قانون هوای پاک مصوب سال 1397، استقرار کارشناس جدید تحت عنوان کارشناس HSE هزینه‌های جدیدی را به بنگاه‌ها تحمیل می‌کند، پیشنهاد می‌شود با آموزش کارشناس بهداشت حرفه ای، مسوولیت قانونی آن‌ها توسط کارشناس بهداشت حرفه ای انجام شود.

حاجی زمانی با اشاره به فعالیت‌های موازی در کنترل صنایع گوشت اظهار کرد: به نظر می‌رسد که فعالیت‌های موازی در سازمان‌ دامپزشکی برای کنترل صنایع گوشت از جمله سوسیس و کالباس با معاونت غذا مرکز بهداشت وجود دارد و باید ستاد تسهیل و رونق تولید برای تجمیع این فعالیت‌ها چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftyde.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما